חדשות בארץ

המוסד: "סיכלנו בקפריסין פיגוע איראני שכוון נגד ישראלים"

המוסד לתפקידים מיוחד חשף כי בעקבות מידע מודיעיני, שהועבר לגורמי הביטחון הקפריסאים, נחשפה תשתית טרור איראנית. כזכור, בחודש יוני נמנע פיגוע של חולייה איראנית נוספת

דוד ברנע (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)דוד ברנע (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, בשיתוף גופי הביטחון הקפריסאים, סיכלו תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בקפריסין. כך הותר היום (ראשון) לפרסום.

על פי הפרטים שהותרו לפרסום, בזכות הפעילות לסיכול הטרור ומעצר החולייה על ידי שירותי הביטחון בקפריסין, התקבל מידע רב שהביא לחשיפת שיטות הפעולה, יעדי הפיגוע והתכנון האיראני לגרום להרג חפים מפשע בקפריסין ובזירות נוספות.

העיתון הקפריסאי Kathimerini Cyprus דיווח כי שני אזרחים איראנים נעצרו בחשד שתכננו מתקפה נגד ישראלים באי. השניים היו בשלבים ראשוניים של איסוף מודיעין על יעדים ישראליים פוטנציאליים. לפי העיתון החשודים הם "פליטים פוליטיים" שהיו בקשר עם אדם שקשור למשמרות המהפכה של איראן. גורם בכיר בקפריסין סירב להתייחס באופן רשמי לדיווח, ואמר כי מדובר בסוגיה הנוגעת לביטחון לאומי.

גורמי הביטחון בישראל ציינו כי מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בשבת, ה-7 באוקטובר, הרחיב המשטר האיראני את מאמציו לקדם פעילויות טרור ברחבי העולם. "איראן אינה בוחלת בשום אמצעי להשגת יעדיה הנפשעים" – נאמר בהודעת המוסד.

מהמטה לביטחון לאומי נמסר כי מאז פרוץ המלחמה עברו ישראלים רבים לשהות בקפריסין. הנוכחות האיראנית בצפון קפריסין, והשימוש באזור זה בעבר ובהווה הן למטרות טרור והן כזירת פעילות ומעבר לפגיעה ביעדים ישראליים ויהודים, מהווה סוגיה מטרידה. המטה לביטחון לאומי וקהילת המודיעין עדכנו רק לאחרונה את רמת האיום כלפי ישראלים בחו"ל, וממשיכים להנחות את אזרחי ישראל בהתאם לכך.

כזכור בחודש יוני המוסד חשף פרטים על סיכול חוליית הטרור האיראנית בקפריסין, כולל חשיפת ראש החולייה האיראני, יוסף שהבאזי עבאסעלילו, שנשלח מאיראן לקפריסין לבצע את הפיגוע.

אותה חולייה קיבלה הוראה להתנקש בחייו של איש עסקים ישראלי בקפריסין. במבצע סיכול ייחודי, על אדמת איראן, שם המוסד את ידו על ראש החולייה, שמסר בחקירה הודאה מפורטת, בזכותה נחשפה ופורקה חוליית הפיגוע בקפריסין.

עבאסעלילו אותר באיראן לאחר שנמלט מקפריסין לטורקיה, שם חצה את הגבול למדינתו. אנשי המוסד שהגיעו עד אליו תיעדו את חקירתו, בה מסר מידע על המכווינים ממשמרות המהפכה, על הקשר עם סייענים, על המעקב בבית היעד ועל השלכת האקדח על ידי מי שהיה אמור לבצע את ההתנקשות, בהנחיית המפעיל ואחרי שעלו על עקבותיו. המידע הועבר במהירות לגורמי הביטחון בקפריסין, שעצרו את חברי החולייה.

פעילות זו של המוסד הותרה לפרסום כדי להעביר מסר לאיראנים, שכל מי שמכווין פיגועי טרור נגד יהודים או ישראלים, ייתפס. על כך אמר בכיר בארגון: "נגיע לכל גורם שמקדם טרור נגד יהודים בכל העולם, כולל על אדמת איראן".

תגיות:המוסדסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה