התבוללות

"הוא לא מבין את הכאב של העם שלי": נשים שניהלו זוגיות עם לא יהודים – משתפות

"הוא לא מצליח להבין את הכאב שלי ושל העם שלי", "הפערים עמוקים מדי", "הבנתי שביני ובין הפרטנר שלי אין בעצם שום שפה משותפת": נשים שניהלו זוגיות עם לא יהודים משתפות בקשיים ובאכזבות מהקשר לאחר הטבח הנורא

אא

דנה מקאדר, המתגוררת בלונדון, שמעה על אירועי הטבח הנורא ביישובי הדרום רק בשעה 12 בצהריים בשמחת תורה. בריאיון לעיתון 'לאישה', היא מספרת כי גילתה את ממדי האסון כשבטלפון הנייד חיכו לה מאות הודעות מבני משפחתה וחברות. היא התקשרה לבן זוגה הגרמני כשהיא בוכה, מנסה לקבל קצת נחמה – אך נתקלה בתגובה אדישה.

על אף שניסתה להבהיר כי הפעם מדובר באירוע חריג, הרגישה מקאדר כי בן זוגה מתקשה להבין את חומרת המצב. "הוא פשוט לא מצליח להבין את הכאב שלי ושל העם שלי", היא מתארת.

 

"הרגשתי שאני חווה את האבל לבד"

גם לאחר כמה ימים, דנה לא הצליחה לשוב לשגרה ולתפקד, והקושי מול בן הזוג גבר: "הרגשתי שאני חווה תחושת אבל וחווה אותה לבד", היא מספרת בכאב. "בהמשך הרגשתי שאני כל הזמן צריכה לספק לו הסברים: למה ישראל עושה את מה שהיא עושה, למה ישראל לא אשמה. זה התחיל ליצור פיצוצים בינינו".

לאחר שראתה כי אינה מצליחה לחזור לתפקוד, והקושי מעיק על בן זוגה, החליטה דנה לטוס לישראל, כדי להיות בחברת אנשים שמבינים את הכאב.

"לפעמים הפערים עמוקים מדי, ומגלים את זה בנסיבות קיצוניות״, היא מסכמת.

הרב זמיר כהן - מה כל כך מסוכן בנישואי תערובת ובקשרים מעורבים?

 

"אין שום שפה משותפת"

ענבר משתפת באותן תחושות. יומיים לאחר שהגיעה עם בן זוגה הבריטי לביקור בארץ, פרצה המלחמה. בעוד היא ובני משפחתה היו מזועזעים מהדיווחים ומרותקים לחדשות עם דמעות בעיניים, היא מספרת כי בן זוגה היה לגמרי מנותק, ועל אף שהסבירו לו את משמעות האירועים, זה לא עניין אותו.

"הבנתי שביני ובין הפרטנר שלי אין בעצם שום שפה משותפת. נכון, הוא לא ישראלי וגם לא יהודי. ועדיין, איך אתה יכול להישאר ככה אדיש?".

בעקבות המלחמה וההתנהלות של בן זוגה שפגעה בה ואכזבה אותה, ענבר הבינה את הפער העצום שיש ביניהם וכי אין סיכוי להמשך הקשר. בסופו של דבר, היא החליטה לסיים את הקשר עמו.

"הבנתי שהמצב הזה גרם לי לחשוב בבהירות יותר מתמיד ולהבין שאין סיכוי לקשר בינינו. ברור לי שאם הוא היה ישראלי, או אפילו יהודי, הוא היה שותף לתחושת האבל שלי", מדגישה ענבר. "הוא ספציפית לא יכול היה לתת לי את התמיכה הזאת, וזה כיבה את כל האהבה שלי אליו".

גם אצל מירי יעקב התחושות דומות, בפרט כשבן זוגה הצרפתי מאשים את ישראל במה שקרה.

כשניסתה להסביר לו את חומרת המצב, היא חשה בעמדת מיעוט. אם לפני הטבח הנורא התלבטה האם לעבור לגור עמו בחו"ל, כעת היא אינה בטוחה שיש סיכוי להמשך הקשר ביניהם. לדבריה, "נראה שהוא אף פעם לא יבין את הצד של ישראל, ואני באמת לא יודעת אם זה יוכל לעבוד לטווח ארוך".

שבויות – המחלקה למניעת התבוללות. 24 שעות בשבילך 052-9551591, לחצו כאן. או במייל kalina@htv.co.il

 

כמה הרסני יכול להיות הקשר בנישואי תערובת?

מהן הסיבות לכך שלא משתלם להתחתן עם הגויים? ומה לעשות כאשר בני הזוג נקשרו זה לזו מבחינה נפשית - האם בכל זאת להיפרד? הרב זמיר כהן בתשובה מפורטת אחת ולתמיד

תגיות:נישואי תערובתהתבוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה