חדשות בארץ

גורמים בממשל ביידן הכחישו: "לא הקצבנו לישראל זמן ללחימה"

הבית הלבן הכחיש את הדיווחים בתקשורת האמריקנית על הקצבת זמן הלחימה לישראל, והוסיף כי אישר מכירת עשרות אלפי טילים לישראל. הצהרות שיצאו מהרשות הפלסטינית, על שיתוף עתידי של חמאס בשלטון, הכעיסו את האמריקנים

נתניהו וביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

ממשל ביידן הכחיש היום (ראשון) את הדיווחים בתקשורת האמריקנית, לפיהם הנשיא ג'ו ביידן הקציב לישראל זמן של שלושה שבועות לסיום התמרון הקרקעי. בנוסף, עדכן הממשל כי אישר לספק לישראל עשרות אלפי טילים ופצצות שיסייעו בהמשך הלחימה.

מזכיר המדינה האמריקני בלינקן אמר בריאיון בארה"ב כי "ישראל תקבל את ההחלטה מתי להמשיך לשלב הבא בלחימה. כולנו רוצים שזה יסתיים במהרה. כאשר יסתיים השלב הצבאי צריך לדאוג לרגיעה שתוביל למדינה פלסטינית".

בסוכנות רויטרס דווח כי גורמים בבית הלבן הביעו כעס על ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה, שהצהירכי הוא רואה בחמאס שותף עתידי לשלטון ברצועה. אשתייה אמר את הדברים בפתיחת פורום דוחא בקטאר: "חמאס הוא חלק מהותי מהמפה הפוליטית הפלסטינית. הדיבורים של ישראל על חיסול חמאס לא יקרו, ואינם מקובלים עלינו".

ארה"ב דורשת מישראל מזה כמה שבועות להצהיר על עמדתה בנוגע לעתידה הפוליטי של רצועת עזה לאחר המלחמה. לא אחת ציינו גורמים בממשל ביידן, כי הם מצדדים בכך שהרשות הפלסטינית תקבל אחריות שלטונית על הרצועה. אלה שכעת, בעקבות ההצהרות מרמאללה, גורמים מדיניים בארה"ב ציינו כי "אם הרשות מתעקשת על המשך שילוב החמאס, ארגון טרור, הרי שזו בעיה".

כזכור, שלשום נערך במועצת הביטחון נערך דיון, בסיומו עלתה הצעה להצבעה לפיה יש לדרוש מישראל הפסקת אש ברצועה. 13 מדינות הצביעו בעד ההצעה ובריטניה נמנעה. אלא שארה"ב הטילה וטו, בטענה שהיא לא כללה גינוי לחמאס על הטבח בשביעי באוקטובר או הבעת תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

שגריר ארה"ב באו"ם, רוברט ווד, מתח ביקורת על ההצעה שהועלתה לאישור: "ניהלנו מגעים ברוח טובה, לצערנו התעלמו מכל ההמלצות שלנו וגובשה החלטה מנותקת מהמציאות. אנחנו גם לא מבינים למה סירבו להכניס להחלטה נוסח שמגנה את מתקפת חמאס, שהרגה מעל 1,200 איש ובהם ילדים, נשים וזקנים. אנו מאוד מאוכזבים שההצעה לא כללה תנחומים לקורבנות. אין אזכור גם לכך שלישראל יש זכות להגן על עצמה מול טרור. אסור לאף מדינה לקבל את מה שביצע החמאס. זה לא ריאלי לקרוא להפסקת אש הומניטרית, וזה אפילו מסוכן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הטלת הווטו האמריקנית: "אני מאוד מעריך את העמדה הנכונה שארה"ב נקטה במועצת הביטחון של האו"ם. גם מדינות אחרות צריכות להבין שאי אפשר מצד אחד לתמוך בחיסול של חמאס, ומצד שני לקרוא להפסקת המלחמה שתמנע את חיסול חמאס. ישראל תמשיך במלחמה הצודקת שלה לחיסול חמאס ולהשגת שאר מטרות המלחמה". ברצועת עזה".

החלטת ארה"ב להטיל וטו הובילה לגל של גינויים מצד מדינות התומכות בפלסטינים, כמו רוסיה, קוריאה הצפונית וטורקיה. אך מה שהכעיס את האמריקנים יותר מכל הייתה הצהרה שפרסם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בהצהרה נכתב, כי "הווטו הופך את ארצות הברית לשותפה לפשעי המלחמה של ישראל. אני רואה בארה"ב כאחראית למרחץ הדמים של ילדים, נשים וקשישים פלסטינים".

תגיות:ממשל ביידןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה