חם ברשת

השחקן היהודי איחל "חנוכה שמח" וחטף: "איפה היית כשנרצחו 1,400 איש?"

אדם סנדלר איחל למיליוני העוקבים חג שמח, אבל רגע אחרי הוא חטף ביקורת משום שטרם הגן בפומבי, מול עשרות מיליוני עוקביו, על ישראל: "איפה היית בחודשיים האחרונים, אחי?"

אדם סנדלר (צילום: shutterstock)אדם סנדלר (צילום: shutterstock)
אא

אדם סנדלר היהודי הוא אחד השחקנים המפורסמים בעולם. ביום חמישי בלילה הוא החליט לאחל חג חנוכה שמח למיליוני הגולשים שלו – אבל לא בטוח שצפה את מה שקרה אחר כך. "חנוכה שמח, שולח לכולכם את אהבתי", כתב סנדלר. הברכה לחג עלתה לחשבון האינסטגרם של סנדלר ליותר מ-20 מיליון איש ואז הוא חתם במילים: "שמונה לילות מטורפים ונהדרים".

רבים שנחשפו לפוסט לא אהבו את המחווה. השחקן היהודי-אמריקאי ספג ביקורת קשה מהעוקבים שטענו להתעלמות ושתיקה מול המלחמה והסבל של אחיו בישראל. "כל כך הרבה מהיהודים בהוליווד הם יהודים רק כשזה נוח או משתלם להם. איפה היית בחודשיים האחרונים, אחי?", נכתב באחת הביקורות.

"זה נס חנוכה!", כתב גולש אחר. "האם זה יהיה יותר מדי לבקש נס נוסף ולבקש ממך לומר משהו על מה שקורה בישראל במשך חודשיים, ואתה בשקט כל הזמן הזה? כן, אולי זה יותר מדי, יותר מדי יהודי, יותר מדי הומני". מגיבה אחרת כתבה: "האם אתה מתרגל יהדות רק בחגים? ביתר הזמן, מפריע לך שלמעלה מ-1,400 יהודים נרצחו בדם קר בישראל, שמאות נחטפו ושהקריאה לאינתיפאדה משתוללת ברחובות ארה"ב?".

"התפרנסת מהיותך יהודי ושתקת כבר חודשיים", נכתב בתגובה אחרת. "אפילו צפיתי בסרט שלך כדי להרגיש טוב יותר בשבוע של 7 באוקטובר. אני כל כך מאוכזבת ממך. יכולת לעשות הרבה יותר טוב – ממש הכל", כתבה גולשת נוספת. אחרת ציינה: "כן, לא. לא רצית להיות חלק מהקהילה שלנו במשך חודשים. אל תשתמש בנו עכשיו למען הרווח שלך. מאוכזבת ממך. איפה הקול שלך לעם היהודי?".

לצד הביקורת, סנדלר דווקא כן התייחס למלחמה וגינה את מתקפת הטרור של חמאס, אך זה היה בהודעה לקונית. "הלב שלי נשבר מהתקיפות המחרידות על ישראל מוקדם יותר השבוע. אני שולח למשפחות הקורבנות אהבה וחמלה", כתב לאחר פרוץ הלחימה. הביקורת על סנדלר הגיעה על רקע העובדה שחבריו היהודיים בהוליווד, ולא רק הם, גינו את הטבח. כעת, גולשים רבים כתבו כי הם מצפים שייצא בפומבי נגד מעשי חמאס ויגבה את ישראל מול עוקביו.

תגיות:חנוכהאדם סנדלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה