חדשות בארץ

השבת הפועלים הפלסטינים לעבודה בישראל: חלק מחברי הקבינט מתנגדים

הקבינט הביטחוני-מדיני עתיד להכריע היום בסוגיה. חלק מהשרים מתנגדים, וקוראים להעדיף עובדים זרים, לעומת גורמי ביטחון המצדדים ברעיון

ארכיון (צילום: Michael Giladi/Flash90)ארכיון (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני ידון הערב (ראשון) בהצעת מערכת הביטחון להגדיל את מספר הפועלים הפלסטינים שמורשים להיכנס לעבודה בישראל. קודם לכן, דן בנושא הקבינט החברתי-כלכלי, וגיבש המלצה שלא לאשר הגדלת מכסת הפועלים הפלסטינים המורשים להכנס לישראל. זאת מעבר ל-4,000 הפועלים שכניסתם מותרת.

בפני הקבינט הביטחוני מונחת הצעת השב"כ, התומך בהגדלת מספר הפועלים. עקב עזיבתם את הארץ, מאז פרוץ המלחמה, של עשרות אלפי עובדים זרים, ישנו מחסור בעובדים, שמורגש בעיקר בענפי הבנייה והחקלאות. הממשלה קיימה דיון בנושא לפני כשבועיים, והחליטה להגדיל את מכסות העובדים הזרים. היא אפשרה גם לחברות כוח אדם נוספות לייבא עובדים, גם ממדינות שאין לישראל הסכמים בילטראליים עמן. ההערכה היא כי כשמונת אלפים עובדים יגיעו בקרוב לישראל.

במערכת הביטחון המליצו בשבוע שעבר לחברי הקבינט לאשר השבת פלסטינים לעבודה בישראל, בכפוף לבדיקות ביטחוניות. הנימוק של מערכת הביטחון הוא שאי השבת העובדים יוצר לחץ ברשות, וזה תורם לתסיסה בשטח. מאז תחילת המלחמה ישראל אישרה כניסה של כ-5,000-4,000 פועלים פלסטינים לעבודה בישראל. המדובר בעובדים המועסקים בעבודות בעלות "צורך חיוני, כמו צרכי חברא קדישא, מפעלי מזון ומפעלים של ציוד רפואי.

שר הפנים, משה ארבל, מתנגד לכך וטוען כי "הנושא לא בשל, ולא נעשתה עבודת המטה הדרושה". גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע כי יפעל למנוע את ההחלטה: "הכנסת פועלים מהרשות הפלסטינית, שטופי הסתה, לשטח ישראל כעת, היא המשך הקונספציה והבנה שלא הבנו כלום מה-7 באוקטובר!". מתנגדים נוספים הם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ושר הכלכלה, ניר ברקת, שציין כי "חייבים לפתח חלופות שיאפשרו לנו עצמאות כלכלית, שגם במלחמה הזאת והבאה לא נהיה תלויים בהם בגלל טרור. גם התעשייה לא רוצה להעסיק אותם".

תגיות:הקבינט המדיני ביטחוניפועלים פלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה