הום סטיילינג

באנו חושך לגרש: 5 טיפים מקצועיים ליצירת תאורה נכונה בבית

האם ידעתם שתאורה נכונה בבית יכולה לשפר את בריאותכם? לגופי התאורה יש תפקיד מרכזי ביצירת האווירה בבית, השפעה ישירה על מצב הרוח ואפילו על בריאות הגוף והנפש. לכבוד חג האורים, חולקת איתנו המעצבת הודיה סיסרו 5 טיפים מנצחים לעיצוב תאורה מדויק ונעים. ויהי אור

אא

חנוכה הוא חג של אור ואש. הצבת החנוכייה על אדן החלון, מסמלת את גירוש החושך והפצת האור באופן רוחני. הלהבות המרצדות בחנוכייה יוצרות תחושת הקסם, וגורמות לנו לרצות להשאיר את אווירת החנוכה והאור בבית באופן קבוע. מובן שאת החנוכייה לא נוכל להשאיר על אדן החלון כל השנה, אך להוסיף אור ותאורה לבית אפשר בכל ימות השנה. הסוד הוא – עיצוב פנים שמתמקד בתאורה עצמה.

בכתבה זו אחלוק אתכם 5 טיפים שימושיים ליצירת בית מואר, נעים ומזמין בעזרת תאורה:

  1. פחות או יותר?

אחת הטעויות הנפוצות בבתים היא תליית גוף תאורה יחיד עוצמתי במרכז הסלון, כזה ששוטף את החלל באור בוהק ומסנוור. אמנם, אור הוא דבר חשוב מאוד, אך גוף תאורה גדול וחזק מידי עלול לגרום לכאבי ראש, לסינוור ולהפרעות בשינה. יחד עם זאת, גם כמות מועטה של אור איננה מומלצת. בית חשוך יכול להשרות אווירה מדכדכת, להשפיע על מצב הרוח של בני הבית ואפילו לשבש את השעון הביולוגי. דרך המלך ליצירת תאורה בכמות הנכונה היא שימוש בשכבות תאורה - מספר גופי תאורה שניתן להדליק או לכבות במקביל. במקום לשים "שמש" גדולה שתאיר את הסלון כולו, ניתן לשלב גוף תאורה צמוד-תקרה, ולחזק אותו עם תאורת קיר, מנורה עומדת או מנורת שולחן. חשוב לשים לב שלכל מקור אור תהיה נקודת הדלקה נפרדת, כך שאפשר יהיה "לשחק" עם כמות גופי התאורה שדולקים בבת אחת, ליצירת האווירה הנכונה.

  1. תכשיטים מוארים

כדאי להתייחס לגופי תאורה כאל תכשיטים. אשה שיש ברשותה כמות תכשיטים גדולה – לא תענוד את כולם יחד. האיזון כאן הוא מה שקובע. רצוי לשלב  גוף תאורה גדול מרכזי ומרשים, עם עוד מספר גופי תאורה מיוחדים ועדינים יותר. גוף תאורה מרשים יכול להיות המנורה בסלון או בפינת האוכל. כתוספת לגוף העיקרי נשלב מנורות קיר, ספוטים מיוחדים, מנורות תליה ומנורות עומדות. כדאי מאוד ליצור מראה אחיד והרמוני לגופי התאורה, ולוודא שהם עשויים מחומרים דומים. למשל אם בחרנו בקו של מתכת ועץ – נקפיד לשלב את המראה בכל גופי התאורה שלנו.

 

  1. הנוסחה המנצחת

מלאכת הלבשת החלל נעה באיזון עדין. ישנם חוקים וגדלים מקובלים בעולם העיצוב, וכדאי מאוד לתת עליהם את הדעת. פריט שאינו פרופורציונלי לגודל החלל, יכול להרוס את האווירה אליה אנחנו מכוונים. גודל התאורה משפיע לא רק על כמות האור בחדר, אלא גם על עיצוב הפנים כולו. גוף תאורה קטן מידי יכול להיאבד במרחב, בעוד גוף גדול מידי להראות מגושם ולא שייך.

כשאתם ניגשים לרכוש גוף תאורה לפינת האוכל, חפשו גוף תאורה שיהיה קטן ב-30 ס"מ מרוחב השולחן. לדוגמא: אם שולחן האוכל שלכם הוא ברוחב 90 ס"מ, קוטרו של גוף התאורה שמעליו צריך להיות 60 ס"מ.

כשנרצה להתאים גוף תאורה מרכזי לחדר, נשתמש בנוסחה הבאה: אורך החדר + רוחב החדר לחלק ל-12. לדוגמא: לחדר שגודלו 270*330 ס"מ יתאים אהיל בקוטר 50 ס"מ.

חשוב לדעת שאין קשר בין גודל גוף התאורה, לכמות האור הרצויה. הדבר תלוי בעוצמת הנורה, ולא בגודל גןף התאורה. לחישוב נכון של עוצמת התאורה, נתייעץ עם המעצבת או עם יועצי התאורה של החנות בה אנו רוכשים.

  1. גבוה או נמוך?

חשוב מאוד לשים לב לגובה שבו נתלה את גופי התאורה. יש למדוד את גובה החדר מהרצפה ועד התקרה, ואת גובה הרהיטים מעליהם נרצה להציב גופי תאורה.  גם כאן, כמובן, ישנה נוסחה מנצחת:

תאורה מעל שידה תהיה במרחק 30-50 ס"מ מהשידה.

תאורה מעל שולחן נתלה במרחק 80-100 ס"מ מהשולחן.

תאורה כללית נמקם במרחק 210 ס"מ מהרצפה.

  1. הצבע קובע

לצבע האור יש חשיבות מרכזית בהשפעה על האווירה בבית.

ישנם 3 צבעי אור נפוצים בחנויות התאורה:

  • Warm light 2700-3000k - אור חם
  • cool light 4000K  - אור קר.
  • K6000 Daylight  - אור יום.

חשוב להתאים בין גוון האור לסוג האווירה שנרצה לשדר בחלל. אור טבעי הוא האור הכי נעים לעין. אור לבן הוא אור חד וממוקד, שמתאים לתאורה של פינות עבודה, משטחי עבודה במטבח, מנורות שולחן וקריאה. אור זה בדרך כלל שומר על ערנות ומיקוד, ממריץ את הגוף וגורם ליעילות. לכן מומלץ למקם אור כזה במשרדים ובמטבחים.

האור הצהוב, לעומתו, רך יותר, מרגיע וחמים, ויתאים יותר לחללי ישיבה, חדרי שינה ופינות קטנות בבית.

חשוב לשלב בין סוגי האור, על מנת ליצור אווירה מתאימה.

הודיה סיסרו היא מעצבת פנים

תגיות:עיצוב פניםהודיה סיסרו – מעצבת פנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה