חדשות בארץ

סמ"ר עמית בונצל הי"ד נפל בעזה ואביו מתנחם: "רצה למות בקרב"

לוחם סיירת צנחנים נלחם בקרבות בעוטף ביום הטבח האכזרי ונפל בקרבות במרכז הרצועה. אביו, איציק בונצל: "נתנו את היקר לנו מכל, הוא רק רצה להגן על עם ישראל וארץ ישראל"

עמית בונצל הי"ד (צילום: דובר צה"ל)עמית בונצל הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר היום (חמישי) לפרסום כי סמ"ר עמית בונצל הי"ד, בן 22 משוהם, לוחם בסיירת צנחנים, נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. בונצל, סמל מחלקה, לחם גם בקרבות בעוטף ביום הטבח האכזרי שביצעו מחבלי החמאס. לאחר הקרבות אמר להוריו: "מה שראיתי שם – אפילו ביד ושם אין. אני מחכה להיכנס לעזה ולגמול לחיות האדם האלה".

אביו, איציק בונצל, סיפר בריאיון לחדשות 12 על הבן שנתן את חייו לשירות הצבאי, וגם הכשיר את לוחמי העתיד: "כולם אהבו את עמית, הוא היה ילד מדהים, אין לנו מילים לתאר את הצער. מגיל צעיר הוא החליט שמשימת חייו היא להתגייס לסיירת, ועבד בזה כדי להתקבל ועד שישיג את התוצאה הטובה ביותר בגיבוש. בסוף הריאיון לסיירת צנחנים, הוא אמר לי 'אבא, זה המקום שאני רוצה לשרת בו'".

ביישוב מגוריו של עמית סיפרו כי הוא ליווה בהתנדבות צעירים רבים ביישובו, במטרה להכין אותם לקבלה לגיבושי הסיירות. גם במכינת קשת, שבה למד, הוא אימן בשנתו השנייה את כל תלמידי השנה הראשונה כדי שיתקבלו לסיירות קרביות.

"זה היה עמית שלנו, הוא רצה למות בקרב – וזה מה שמנחם אותנו", שיתף האב בכאב. "הוא סיפר לי שחיסל כמה צלפים, ושהוא מחכה לחסל עוד כדי שלא יפגעו בשאר החייליים. גם במכתב שכתב, הוא לא התייחס לעצמו ורק דאג להגיד שהחיילים שלו בסדר, ושהם אוכלים וישנים".

אחיו הגדול של עמית לוחם גם הוא בעזה, ולאחר קבלת הבשורה המרה הוצא מהלחימה. "נתנו את כל היקר לנו. אבל זה מה שעמית רצה, להגן על עם ישראל ועל ארץ ישראל – והוא קידש את חייו לכך", סיכם האב. עמית יובא למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי הר הרצל בירושלים.

הרב ניצן ברגר, ראש ישיבת "אמית כפר גנים" בפתח תקווה בה למד עמית, אמר הבוקר כי משפחת הישיבה אבלה על נפילתו של הלוחם, שגדל להיות מוביל ומנהיג בכל מקום שבו היה: "כבר מגיל צעיר הוא לקח את החיים ברצינות, לא ויתר לעצמו, לא חשש לעבוד קשה ושאף תמיד להצטיין. הוא היה מלא בכוחות חיים וחיוניות, יזם והשקיע בתחומים רבים במקביל - במשפחה, בהתנדבות ובלימודים. היה לו ברור שהוא יוצא לשירות משמעותי כלוחם, להגן על המדינה. לאסוננו הוא נפל על משמרתו. אנו מבקשים לחבק את משפחת בונצל כולה ואת חבריו הרבים בשבר הנורא".

תגיות:חללי צה"לצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה