חם ברשת

עצבן אותם: משתמשים פרו-פלסטינים קוראים לתקוף את גיא הוכמן

חשבונות פלסטינים באינסטגרם פרסמו רשימה של מפורסמים ישראלים וסימנו אותם כ"יעד". הוכמן בראש הרשימה, במי עוד הם קוראים לפגוע, ומה התגובה של הוכמן?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מפורסמים ישראלים רבים תורמים בימים אלה למסע ההסברה הישראלי. הם מפרסמים תכנים פרו-ישראלים שמסייעים לציבור בעולם להבין את עמדת ישראל בדרך מקורית. אבל לא את כולם זה מצחיק. משתמשים פרו פלסטינים פרסמה ביממה האחרונה רשימה של מספר מפורסמים ישראלים שבהם הם קוראים לפגוע.

בראש הרשימה של הפלסטינים מככב הקומיקאי ומי שהוגדר על ידי צה"ל כ"קצין החיוך", גיא הוכמן. לקומיקאי יש כמעט חצי מיליון עוקבים. אחריו ברשימה נמצא אושיית הרשת משה כורסיה, שסומן גם הוא על ידי הפלסטינים. לכורסיה יש למעלה מרבע מיליון עוקבים. במקום השלישי נמצא האקטיביסט חן מזיג, ואחריו הפעילה החברתית אמילי שריידר. במקום החמישי נמצאת מי שמכונה "קפטן אלה", ומשמשת כראש דסק תקשורת ערבית ביחידת דובר צה"ל.

החשבונות פרסמו את הרשימה ובה קראו לתקוף את אותם מפורסמים, תחת הכותרת "יעדים לתקיפה החל מה-2 בדצמבר".

"נמחקים לי תכנים שאפילו לא קשורים למלחמה, בגלל דיווחים של אינדונזים ומלזים שהצטרפו למאבק המלחמתי כנגדנו", מסר הוכמן בתגובה. "אני חושב שהרשתות החברתיות צריכות להבהיר לעולם מי הטוב ומי הרע בסיפור, כי כרגע זה ברור שהאלגוריתם ילך לפי הרוב. אבל הרוב הוא רע ותומך בטרור, בעוד שהטובים הם מעטים, ואותם משתיקים. כרגע האלגוריתם חוסם אותנו, וזה לא קורה רק לי".

משה כורסיה, שנמצא במקום השני ברשימה, לא נלחץ. "זה לא מזיז לי. שתמיד יזכרו שגם בעוד אלף שנה הם לא יהיו הבוץ בנעליים שלנו. עם ישראל חי וקיים ובועט בפרצוף שלהם", אמר.

אמילי שריידר מסרה: "החשבונות שלי לא נפגעו, כנראה בגלל שהחשבון שלי מאותת והמשטר האיראני עצמו כבר התמקד בחשבונות שלי בעבר בגלל הפעילות שלי, אז פלטפורמות המדיה החברתית כבר יודעות שאני מטרה. עם זאת, אני עדיין מקבלת אלפי תגובות שנאה, כמו גם תמונות שלי בפוטושופ על חזיר וכו'. הם גם ניסו להטריד כמה מהעוקבים שלי. זה פשוט כלי להפחיד קולות שמדברים עם האמת על ישראל.

"מה שהמלזים בעיקר עושים זה להשאיר אלפי תגובות ספאם ודיווחי המוניים על החשבונות. דיווח המוני לא עובד כי החשבונות שלי מוגנים, אז הם פונים לתגובות נבזיות, בדרך כלל שנאת נשים, בכל הפלטפורמות שלי בכל הפוסטים שלי. לאחרונה עשיתי סרטון עם המשפחה של רומי גונן, שמוחזקת בעזה. ביליתי שעות במחיקת תגובות שנאה עליה וגם עלי בתגובות, כולן הגיעו מהקמפיין המלזי והאינדונזי כדי למקד את החשבון שלי. זהו ניצול לרעה מוחלט של פלטפורמות מדיה חברתית וגם כשדיווחתי על כך, X ואינסטגרם לא הסירו את המשתמשים או התגובות".

תגיות:גיא הוכמןפרו-פלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה