חדשות בארץ

מיו"ש לעזה: לראשונה מאז הקמתה - חטיבת כפיר לוחמת בעזה

החטיבה, שפעלה בעבר בגבול לבנון והחזיקה קו בגבול הרצועה, נכנסה לעזה והצליחה לאתר ולהשמיד כ-30 פירי מנהרות. צה"ל פועל בקרבת חאן יונס וקרוב להשתלט על סג'עיה

חטיבת כפיר בעזה (צילום: דובר צה"ל)חטיבת כפיר בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(קרדיט צילום: דובר צה"ל)

לראשונה מאז הקמתה בשנת 2005, דובר צה"ל מפרסם היום (שני) כי חטיבת כפיר לוחמת בתוך רצועת עזה. צוות הקרב של החטיבה מתמרן בעומק הרצועה, ולוחמיה איתרו והשמידו מעל ל-30 פירי מנהרות.

עיקר פעילותה של החטיבה לאורך השנים היה ביו"ש, והיא התקמדה בלחימה במחבלים בשטח בנוי. בעבר החזיקו לוחמי החטיבה קו בגבול הרצועה ובגבול לבנון.

החטיבה נלחמת כעת בצפון הרצועה בשיתוף פעולה עם כוחות הנדסה, שריון וארטילריה. בנוסף לחשיפת פירי המנהרות, הלוחמים הכווינו עשרות תקיפות אוויריות וכ-100 תקיפות ארטילריה והשמידו מטרות רבות של ארגון הטרור חמאס.

מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה יניב בארוט: "חטיבת כפיר התאמנה רבות לרגע הזה. אני גאה להוביל את החטיבה בתמרון הראשון שלה בהיסטוריה. סמוך ובטוח שנעמוד בכל משימה בהצטיינות כפי שבוצע עד כה במלחמה. שיתוף הפעולה עם חיל האוויר צמוד ומשמעותי מאוד להצלחה התמרון. אנחנו לומדים, משתפרים ומשכללים את היכולות בכל יום לחימה, ונמשיך לעשות זאת".

הפעילות הקרקעית בדרום הרצועה, המשלבת חי"ר וטנקים, ממשיכה להתקדם. הכוחות פועלים בקרבת העיר חאן יונס ובקרבת דיר אל בלח. בצפון הרצועה, כוחות צה"ל קרובים להשתלט על שכונת סג'עיה, אחד ממחוזות החמאס במרכז הרצועה וסביב העיר עזה.

מטחים למרכז ולבאר שבע

ארגוני הטרור שיגרו בצהריים מטח של מספר טילים לעבר יישובי בקעת אונו וצפון גוש דן, ולפנות ערב שוגר מטח של כ-15 טילים לכיוון באר שבע ויישובי הפזורה בסביבתה. בגני תקווה, רסיסי רקטה גרמו לנזק בחצר בית ספר. בזירה נוספת נגרם נזק קל לרכב. לא דווח על נפגעים. לאורך כל היום שוגרו רקטות לעבר יישובי העוטף, שדרות ואשקלון.

במקביל לשיגור הטילים לעבר באר שבע, החיזבאללה שיגר רקטות לעבר קריית שמונה. לא דווח על נפגעים אך מספר רקטות נפלו בשטח העיר וגרמו לנזק קל לתשתית.

כוחות צה"ל תקפו הערב מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בשטח לבנון במרחב ערב אל עראמשה, בתגובה לירי מרגמות שבוצע מהמרחב לעבר מוצב צה"ל. 

ארגון הטרור הלבנוני שיגר טילי נ"ט ופצצות מרגמה בשעות הבוקר והצהריים לעבר מוצבי צה"ל בקו הגבול הצפוני. צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר מוקדי השיגור בדרום לבנון. 

תגיות:חטיבת כפירמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה