הלימוד היומי

הלימוד היומי: במה מדליקים, והאם אפשר להשתמש בנרות צבעוניים? (יום שלישי, כ"ב בכסלו)

גם אם אתם עסוקים ואין לכם זמן, הקדישו כמה דקות ביום ללימוד היומי. שתפו משפחה וחברים

אא

הציטוט היומי

"וצריך אתה לדעת,

כי כוח התפילה גדול אפילו לשנות הטבע ולהינצל מן הסכנה ולבטל הנגזר".

(רבנו בחיי, דברים יא, יג)

 

2 הלכות ביום מתוך 'בהלכה ובאגדה', עפ"י פסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

במה מדליקים את נרות החנוכה, והאם אפשר להשתמש בנרות צבעוניים?

מצוה מן המובחר להדליק בשמן זית מפני שאורו צלול ביותר, וכן מצוה מן המובחר שיהיו הפתילות עשויות מצמר גפן.  מי שאין לו שמן זית, ידליק בשאר שמנים. ואם אין לו שמן כלל, ידליק בנרות שעוה.

מה שמוכרים בחנויות נרות דקים צבעוניים, הנכון שלא להדליק בהם כלל, כיוון שלא תמיד הם דולקים חצי שעה ויכול להיכשל באיסור ברכה לבטלה ח"ו, וגם לא יצא ידי חובת המצוה.

צריך להיזהר מאד בהדלקת נרות חנוכה, כי היא מצווה חביבה עד מאד, שיש בה משום פרסום הנס בהודאה לה' יתברך על הנסים שעשה לנו, והעושה כן זוכה לבנים תלמידי חכמים.

מצוה להדר שיהיו הנרות דולקים יפה, וישתדל להדליק בחנוכיה יפה מזהב או מכסף ובזכות חיבוב והידור המצוה [בשמן, בפתילה, בכוסיות ובחנוכיה], זוכים לבנים תלמידי חכמים.

על כן, הנכון לאחר הדלקת נרות החנוכה, להתפלל לה' יתברך שיזכו לאריכות ימים ושנים, ולבנים הגונים תלמידי חכמים שיאירו לכל העולם בתורה ובמצוות, ויהיו יראי ה' ובעלי מדות טובות, ושנזכה לגאולה השלימה במהרה בימינו, כי בשעת עשיית המצוה, התפילה נשמעת ביותר.

מהי צורת ההדלקה?

צריך לתת את השמן בנר [כוסית] בלילה הראשון, בצד הקיצוני מימין של החנוכיה, ובלילה השני יתן שמן גם בנר שעל ידו מצד שמאל, ויתחיל להדליק מהנר החדש הנוסף השמאלי, ואחר כך ידליק את הנר הימני שהדליקו גם אתמול, וכן בלילה השלישי, יתן שמן גם בנר שעל יד הנר השני שהדליקו אתמול, ויתחיל להדליק מהנר החדש הנוסף, ואחר כך ידליק את הנר השני הימני יותר שהדליקו אתמול, ואחר כך את הנר הקיצוני מימין שהדליקו גם ביום הראשון, וכן על זה הדרך בכל לילה, מוסיף והולך עוד נר. נמצא שתמיד מתחיל להדליק את הנר השמאלי ביותר, וממשיך להדליק לצד ימין עד שמגיע לנר שהדליק ביום הראשון.

 

חיזוק לנשמה

הרב זמיר כהן - כמה זמן הנרות צריכים להיות דולקים? מה הזמן הראוי ביותר להדלקה? ומה יעשה מי שחוזר מאוחר לבית? הרצאה קצרה וקולעת לכבוד החנוכה

תגיות:הלכותהלימוד היומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה