חדשות בארץ

צה''ל החל לפעול קרקעית בדרום הרצועה, 11 ישראלים נפגעו מירי נ"ט בצפון

כוחות שיריון ורגלים נעו לכוון חאן יונס, בהמשך לפעילות חיל האוויר, שהשלים 10 אלף תקיפות בעזה בתמרון הקרקעי. בצפון נפצעו 8 חיילים ושלושה אזרחים מירי נ"ט ליישוב בית הלל

תקיפה בחאן יונס (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תקיפה בחאן יונס (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

צה"ל החל היום (ראשון) לפעול קרקעית מדרום לעיר עזה ונע לכוון העיר השנייה בגדולה ברצועה, חאן יונס. כוחות שיריון ורגלים מנהלים קרבות מזרחית וצפונית לעיר שבדרום עזה. זאת לאחר שבימים האחרונים, מאז סיום שבוע ההפוגה, הופצץ אזור חאן יונס על ידי חיל האוויר והותקפו מנהרות ומבנים בצורה ממוקדת.

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, נפגש היום עם חיילים ואמר: "אנחנו מסתכלים על ההפוגה הזו, עד אליה בצפון הרצועה פירקנו שתי חטיבות של חמאס, עוד לא לגמרי, 162 עדיין עובדת בפנים להעמיק את ההישג ולפגוע בעוד גדודים. אתמול, היום, הרגנו מפקדי גדודים, ממפקדי פלוגות, הרבה פעילים, ואתמול בבוקר התחלנו את אותו מהלך בדרום הרצועה, הוא יהיה עם עוצמה לא פחותה מזה, הוא יהיה עם תוצאות לא פחותות מזה. המפקדים בחמאס ייפגשו בכל מקום את צה"ל בצורה מאוד מאוד חזקה. יש לנו את היכולות לעשות את זה בצורה היסודית ביותר, וכמו שעשינו את זה חזק ויסודי בצפון הרצועה, אנחנו גם עושים את זה עכשיו בדרום הרצועה ואנחנו גם ממשיכים להעמיק את ההישג בצפון הרצועה".

היום פרסם הצבא נתונים הנוגעים לפעילות חיל האוויר. היחידה לשיתוף פעולה של חיל האוויר ציינה כי עשר אלף תקיפות אוויריות בוצעו מאז תחילת המלחמה הקרקעית, בהכוונת הכוחות שבשטח, בזמנים קצרים. הכוחות סגרו מעגלים וסיכלו חוליות מחבלים, תשתיות טרור, דירות מבצעיות, פירי מנהרות, מחסני אמל"ח ועוד.

בצבא הוסיפו כי שיתוף הפעולה בין כוחות היבשה לכוחות חיל האוויר, הוא אחד המרכיבים הבולטים בתמרון של הכוחות הקרקעיים של צה"ל ברצועת עזה. הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, התייחס לשיתוף פעולה זה: "חלק גדול מהביטחון שלנו בתמרון הוא שיתוף הפעולה של הכוחות עם חיל האוויר".

(קרדיט: דובר צה"ל)

נפגעים מירי חיזבאללה על בית הלל

שמונה חיילים ושלושה אזרחים נפצעו היום באורח קל מטיל נ"ט שנורה על ידי חיזבאללה לעבר היישוב בית הלל שבצפון. הטיל פגע בנגמ"ש צבאי שהיה במקום. מבית החולים זיו נמסר כי אל המרכז הרפואי הובאו 11 גברים ואישה בגילאי 20 - 65 הסובלים מפציעות רסיסים והדף. כולם מוגדרים במצב קל.

בתגובה, צה"ל תקף עם מטוסים וירי ארטילרי תשתיות טרור של ארגון החיזבאללה בשטח לבנון. הותקפו תשתיות טרור ומטרות צבאיות. במהלך הבוקר והצהרים ירה חיזבאללה מספר רקטות וטילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל ויישובים על קו הגבול.

 

 

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלתקיפה בלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה