כתבות מגזין

"חיילים, אלמנות ואברכים": ארגון "ביחד ננצח" דואג לכל עם ישראל

ספר תורה מוכן בתוך שעה, ספא מפנק לחיילים ומלגות לאברכים יראי שמיים, אלו רק חלק מהפעילויות המדהימות של ארגון "ביחד ננצח" ועמותת "כלל ישראל". שי גראוכר, מנהל ומקים הארגון, חושף בראיון איך ולמה הכל התחיל. רק אחדות

שי גראוכר עם הלוחמיםשי גראוכר עם הלוחמים
אא

לפעילות המבורכת של שי גראוכר נחשפתי כבר בתחילת המלחמה דרך סרטוני וואטסאפ. עם כל סרטון חדש שהגיע, נוכחתי לגלות עד כמה גדולה יכולה להיות מידת הנתינה והחסד בעם ישראל. אם חשבתי שהופתעתי לנוכח סרטון שבו שי ארגן משאית של מכונות כביסה על גבול עזה עבור החיילים, גיליתי שיש הפתעות נוספות בסרטונים הבאים. מתחם ספא מפנק לחיילים שיוצאים להתאוורר מהלחימה בעזה, מתנות יקרות ערך לכל חייל פצוע וילד יתום, תמיכה נפשית וכלכלית באלמנות במקביל להפקת ימי כיף למפונים במלונות. נדמה שאין תחום כאוב אחד שבו ארגון "ביחד ננצח" לא מטפל. הכל בדאגה, ברגישות ובהרבה יחס אישי.

בראיון מרתק על הפעילות המבורכת, מספר לנו מנהל הארגון, שי גראוכר, בנו של הזמר דדי גראוכר ז"ל, על המטרה שעומדת לנגד עיניו, הקשיים בדרך, והרצון לאחד את כל עם ישראל.

 

ספר לנו שי – איך הכל התחיל ומה המטרה שלכם?

"אבי מורי, ר' דדי גראוכר ז"ל, שנפטר לפני חודשיים, היה בעל חסד עצום בכל רמ"ח איבריו, הקדיש את רוב ימיו לנתינה וניצל כל הזדמנות לעשות חסד עם הבריות בעוצמה ובכמות בלתי נתפסת. בשבעה גילנו חלק גדול מהחסדים שעשה, בפרט עם מאות אלמנות ויתומים. כילדים, ינקנו ממנו את המושג חסד בכל נשמתנו. היום אנחנו כאן כדי להמשיך את מורשתו.

"ימים ספורים לאחר שנפטר פרצה המלחמה האכזרית, והבנו שיש לנו תפקיד משמיים: לאחד, לקרב לבבות ולשמח יהודים, במיוחד אחרי הפילוג הגדול שהיה בעם. אבא לא יכל לסבול את המחלוקת שהיתה, ואנחנו כאן כדי לדאוג לכך שהמחלוקת לא תמשיך – רק ביחד ננצח".

 

במה העמותה מתמקדת יותר מהכל?

"העמותה מתמקדת בעשיית חסד עם המשפחות והיתומים הרבים שנוספו לעם ישראל לאחר ה 7.10.", מסביר גראוכר, "גיבורים וגיבורות שזקוקים לסיוע, תמיכה ואוזן קשבת. חשוב לנו מאד להגיע בעצמנו לכל משפחה ולהראות את האכפתיות. יכולנו פשוט לשלוח דברים, וזה הכי קל, אבל חשוב לנו להגיע ולהראות נוכחות פיזית.

"בנוסף, חשוב לנו מאוד גם להעניק תמיכה לחיילים, להרים את רוחם, עם מאות מיזמים ופעילויות למען הלוחמים הגיבורים שמוסרים את נפשם בעזה. רבים מהם איבדו חברים בקרב ונאלצו לעבור חוויות קשות, פיזיות ונפשיות. אנחנו כאן על מנת לסייע להם להירגע ולהתמודד עם הקשיים בכל דרך".

 

אוכל משובח ומתחמי מנוחה

בחודשיים האחרונים מאז פרוץ המלחמה, הלכה פעילות העמותה והתרחבה. החל מארגון ערבי הפוגה ללוחמים, עם זמרים, אוכל משובח, ומתחמי מנוחה, ועד למשאיות עם עשרות מכונות כביסה ומייבשים עבור חיילים שלא כיבסו את בגדיהם בשטח שבועות ארוכים. לדברי גרואכר: "השמחה של החיילים בשטח עצומה ושווה את הכל". חשוב לו גם לציין שהפעילות ממשיכה ושמיזמים מפתיעים נוספים עבור כוחות הביטחון מתוכננים ברגעים אלו ממש.

משאית מכונות כביסה על גבול עזה, עבור החיילים בשטחמשאית מכונות כביסה על גבול עזה, עבור החיילים בשטח

 

ומה לגבי המפונים, איך אתם מסייעים להם?

"הטיפול במפונים חשוב מאוד", מסביר גראוכר, "רבים מילדי המפונים מתמודדים בימים אלו עם אתגרים לא פשוטים. חיי השגרה שלהם נקטעו באחת, והם נאלצים להתרגל למציאות חדשה. לחלקם מצב רגשי מורכב לאחר הטלטלה שעברו. במסגרת פעילות עמותת 'כלל ישראל' וארגון 'ביחד ננצח' אנו שמים דגש על פעילויות ותוכן שיספקו לילדים יציבות וזמן איכות סביב השעון. הפקת ימי כיף, חלוקה של משחקים וכל מה שיכול לרומם את רוחם".

 

חנוכה מתקרב, האם אתם מתכננים משהו לקראת החג?

"וודאי, בימים אלו אנו עמלים על ארגון וחלוקה של ערכות חנוכה עמוסות בשפע של מוצרי תוכן. הכל מתוך מטרה להרים את רוחם וליישב את דעתם של המפונים וילדיהם. אנחנו מבינים כי השהות במלונות היא לא דבר קל, מדובר בהתמודדות יומיומית עם חרדות, פחדים, אי וודאות, חוסר מעש, געגועים והרבה בלבול".

 

אנשים רודפים אחרינו רק כדי להגידתודה

מצפייה בסרטונים של העמותה עולה כי הציבור מחבק באהבה את פעילות העמותה ומודה על כך. "לא יאמן איזה תגובות נלהבות אנחנו פוגשים!", אומר גראוכר, "מרגש לפגוש אנשים מכל העדות, המגזרים והסוגים, ולקבל מילים טובות וחמות שנותנות לנו את הכח להמשיך. אנשים רודפים אחרינו רק כדי להגידתודה. חיילים ומשפחות אומרים לנו שההערכה והמחשבה עליהם חשובים להם יותר מהמתנות - זה מה שמחמם להם את הלב".

כאנשים של עשייה בלתי פוסקת, מוקפים שי וצוותו בעשרות רגעים מרגשים, אחד מהם הוא מבקש לחלוק עימנו: "לפני מספר ימים הצלחנו לרכוש בתוך שעה(!) ספר תורה לעילוי נשמת החייל יונתן ז"ל שנרצח ביום שמחת תורה. מדובר בסגירת מעגל מרגשת ביותר. אמו האלמנה של יונתן סיפרה בשבעה למתנדבי 'כלל ישראל - ביחד ננצח' כי לפני 20 שנה כשאיבדה את בעלה – היה זה אבי, דדי גראוכר ז"ל, שסייע לה בכל דרך להשתקם מהאסון שפקד אותה.

(קרדיט: ערוץ 14)

"בנוסף היא סיפרה על החלום שלה להכניס ספר תורה לעילוי נשמת בעלה ובנה. כששמעתי זאת, החלטתי להפוך כל אבן כדי להגשים לה את החלום. החלטתי שאני לא יוצא מהחדר של המשפחה בלי ספר תורה. וכך, שלא בדרך הטבע ובזכות יהודים טובים, תוך פחות משעה בישרנו לבני המשפחה, שהיו בהלם מוחלט, כי ספר התורה מוכן והוא יכנס לבית המשפחה יומיים לאחר מכן. ספר התורה נכנס בשמחה גדולה כמתוכנן, ונתן לבני המשפחה את הנחמה לזכרו של יונתן ז"ל".

ואם חשבנו שאחרי רגע כל כך מרגש אפשר לנוח מעט, מספר שי בחיוך צופן סוד על הקמת מרכז חסד גדול ליתומים ומשפחות, ממש בימים אלו.

 

במקביל לפעילויות עבור המפונים, חיילים והמשפחות, הבנתי שאתם גם עוזרים ללומדי התורה, ואף הקמתם כולל של לומדי תורה להצלחת עם ישראל, ספר לנו על כך.

"אנחנו מאמינים שהתורה מגנה עלינו כמו שהגנה בכל הדורות, כמו שכתוב "בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם". לכן אנחנו דואגים ללא הפסקה לחזק את לומדי התורה והחזית התורנית שהם כיפת הברזל של עם ישראל. רק השבוע חילקנו לאלפי אברכים מלגה נכבדת ביותר ישר לחשבונות הבנק. הדבר חשוב לנו מאוד".

 

הפעילות שלכם היא מסירות נפש של ממש, איך אתם מצליחים לעמוד בה?

"אנחנו מחכים לראות את החיוך על פניהם של החיילים. היתומים האלמנות, אנשים שאיבדו את הדבר היקר להם ביותר, פתאום חוזרים לחייך. אין דבר בעולם שנותן יותר כוח מזה".

לסיום מבקש שי למסור מסר מיוחד לקוראי הידברות:

"הייתי רוצה שכולנו נזכור דבר אחד: אחדות ישראל והערבות ההדדית בין כלל ישראל היא הדבר החשוב ביותר. אם נתמיד באחדות, יהיה בידינו המפתח לניצחון. כולם יודעים למה הגענו למצב הזה. הפירוד בעם ושנאת החינם, זה דבר שהיה קשה להכיל, ולצערנו האויב ראה והרגיש את זה. זו שעת הכושר, האחדות הזו חייבת להישאר להרבה זמן. אסור לשכוח את היום הזה ואת הרגעים האלו, גם אם יגיעו זמנים ויהיו ויכוחים. אנחנו צריכים רק להרבות באהבת חינם ועין טובה, כולם כאיש אחד בלב אחד".

תגיות:אחדותעם ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה