חם ברשת

משפיען הרשת התימני הפך לאוהד ישראל - וחטף: "מרגיש כמו יהודי"

לואי אחמד נולד בתימן, חונך על שנאת ישראל והיהודים אך ברח לשוודיה. היכרות מקרית שלו עם ישראלי הובילה אותו להיות פעיל במאבק נגד אנטישמיות, והוא הגיע לארץ לתמוך: "חובתי לצאת נגד השנאה"

אא

לואי אחמד (30) נולד בתימן, שם חונך לשנאת ישראל והיהדות. עם השנים הוא התפכח, ברח מהמדינה ועבר לשוודיה. בגיל 20 הוא פגש ישראלי לראשונה, ומאז החליט להקדיש את הקריירה המקצועית שלו למאבק באנטישמיות.

מאז ה-7 באוקטובר אחמד מעלה תכנים פרו-ישראליים ברשת החברתיות וזוכה לתגובות נאצה. הסרטונים שהוא מעלה זוכים למאות אלפי צפיות.

"גדלתי בתימן עם אנטישמים, ולמדתי בבתי ספר ובמסגדים לשנוא יהודים", סיפר משפיען הרשת בראיון לאתר מאקו. "בפעם הראשונה שפגשתי יהודי בשוודיה הייתי בהלם. בהיתי בו והרגשתי שאני רואה חיה מוזרה, בגלל שטיפת המוח. שאלתי אותו מאיפה הוא וכשהוא ענה 'ישראל', הייתי כמו חתול שרואה כלב או חיה אחרת, כל השערות שלי סמרו.

"אמרתי לו שאני מתימן והוא ענה, 'וואו, אני מכיר תימנים בישראל, אני יודע להכין אוכל תימני'. הייתי בשוק, כי אתה לומד שיהודים הם שקרנים ומניפולטיביים וציפיתי ממנו לשקר. חשבתי בהתחלה שאולי הוא רוצה להכין לי לחם תימני כי הוא רוצה משהו ויש אג'נדה מאחורי זה. הבנתי עם הזמן שהוא היה אדם נחמד, בלי שום אג'נדה מאחוריו. הוא היה פשוט איש מקסים.

"כשעברתי לשוודיה כפליט התחלתי לפגוש יהודים ואמרתי לעצמי, 'רגע, הם לא אנשים רעים. הם בני אדם ואנחנו מלמדים משהו שהוא כל כך רע, פוגע ונורא'. התחלתי לחשוב על הרעיונות האלו. אני כותב על אנטישמיות ושנאת יהודים. על איך אנשים שונאים יהודים, בדרך כלל מחוץ לקונטקסט הישראלי. מבחינת האנשים האלו להיות יהודי זה הדבר הכי גרוע שאתה יכול להגיד על אדם כביכול. אני כותב על השנאה שמגיעה מצד הקהילה האסלאמית.

"בחיים לא דיברתי על ישראל לפני ולא כתבתי על הקהילה הישראלית, אבל ב-7 באוקטובר התעוררתי והבנתי שהשנאה לא מבחינה. הייתי חייב להגיד משהו. מה שקרה ב-7 באוקטובר היה הטרגדיה הכי גדולה שפגעה בקהילה היהודית מאז השואה, ולראות משהו כל כך ברברי ומזעזע קורה שוב, זה משהו שאני לא יכול לקבל או לראות ולא להגיד כלום עליו. אני מנסה לנצל את הפלטפורמה שלי כדי לקדם מסר של שלום וקבלה בין הערבים והישראלים.

"כשהטרגדיה התרחשה התחלתי ליצור סרטונים באנגלית, בהם אמרתי שהאנשים שחוגגים את ה-7 באוקטובר הם לא שונים מדאעש, אלו טרוריסטים טהורים שצריכים להתבייש בעצמם והפעולות שלהם צריכות להיות מגונות. אני יודע מה זה אנטישמיות והייתי חייב להילחם נגד האנטישמיות הזו. זו החובה שלי לדבר ולצאת נגד כל השנאה והברבריות הזו נגד בני אנוש".

תגיות:חדשות היוםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה