חדשות בארץ

נתניהו על הפיגוע בירושלים: "מחבלי חמאס הם בני מוות - בירושלים, בעזה וביהודה ושומרון"

שלושה נרצחים ו-16 פצועים בפיגוע הירי בירושלים, שבוצע על ידי שני פעילי חמאס שריצו בעבר עונש מאסר בישראל. השר בני גנץ: "הוכחה נוספת למחויבות שלנו להמשיך את הלחימה בעוצמה"

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

בפיגוע הירי שאירע הבוקר (חמישי) בירושלים נרצחו שלושה בני אדם: הרב אלימלך וסרמן הי"ד, דיין בבית הדין הרבני באשדוד; ליביה דיקמן הי"ד, בת 24, תושבת שכונת הר נוף בירושלים; וחנה איפרגן, מנהלת בית יעקב "בנות הדסה" בבית שמש. 16 בני אדם נפצעו, מהם שלושה במצב קשה. שני המחבלים, פעילי חמאס ממזרח ירושלים, חוסלו על ידי שני חיילי צה"ל שהיו במקום שלא בתפקיד ואזרח נוסף.

שני המחבלים המשויכים לחמאס ישבו, כאמור, בכלא הישראלי. הראשון נשפט ל-10 שנים בגין בגידה וריגול, חברות בארגון לא מוכר ומגע עם ארגון עוין. השני נשפט לשמונה חודשים בגין שרות לארגון בלתי חוקי ותקיפת שוטר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע הרצחני: "תגובתם המהירה של שני לוחמים ואזרח, שחיסלו את המחבלים, מנעה פיגוע קשה אף יותר. אני מצדיע להם. כל מחבלי חמאס הם בני מוות - בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון - בכל מקום".

השר בני גנץ הוסיף: "הוכחה נוספת למחויבות שלנו להמשיך את הלחימה בעוצמה ובנחישות, נגד הטרור הרצחני שמאיים על אזרחינו. בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון ובכל מקום"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב: "לא ננוח ולא נשקוט עד להכרעה וניצחון בכל הגזרות! אנחנו במלחמה בכל החזיתות. הפיגוע הנורא בירושלים מזכיר לנו שהאויבים שלנו הם לא רק בעזה. נרדוף ונשמיד אותם בעזרת השם בכל מקום. מחזק את ידי כוחות הביטחון וההצלה שפועלים בזירה. תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים".

יו"ר ועדת הכנסת לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, אמר בריאיון ל"קול ברמה": "הפיגוע הבוקר בירושלים מבחינתי הוא הפרה של הפסקת האש. כל הזירות קשורות זו בזו".

שגריר ארה"ב בישראל הנכנס, ג'ק לו, פרסם הצהרה קצרה בעקבות הפיגוע: "פיגוע מתועב! מגנים באופן חד משמעי אלימות אכזרית שכזו. מחשבותיי עם הקורבנות".

אחד הנרצחים: דיין בית הדין באשדוד

אחד הנרצחים בפיגוע הוא, כאמור, דיין בית הדין הרבני באשדוד, הרב אלימלך וסרמן הי"ד. הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, ספד לוסרמן: "אבל על הירצחו של הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן שנרצח בידי בני עוולה הבוקר בירושלים. הרב וסרמן היה תלמיד חכם ומיחידי סגולה וגם לאחר שפרש לגמלאות התעקש להמשיך ולפעול למען המתדיינים. בתי הדין הרבניים יחסרו את דמותו רבת ההוד שהשפיעה אך טוב וחסד".

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגר"ד לאו, מסר: "יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית וכל בית ישראל, קיבלנו הבוקר ביגון את הבשורה הקשה על הירצחו בידי בני עוולה של דיין בית הדין באשדוד הגאון הרב אלימלך וסרמן הי"ד. הרב וסרמן, מבכירי דייני בית הדין, הקדיש את חייו למען באי בית הדין במסירות עצומה. אני שולח תנחומים למשפחתו הנכבדה ויחד עם כל עם ישראל נתפלל לרפואה שלמה לכלל הפצועים בפיגוע הקשה".

ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, פרסם הודעה בשם העירייה: "בוקר קשה לעם ישראל ולעיר אשדוד. משפחת אשדוד מבכה על נרצחי הפיגוע בירושלים, בהם דיין בית הדין המקומי, הרב אלימלך וסרמן זצ"ל. המרצחים הנתעבים לא חיפשו דבר אלא דמויות יהודיות לטבוח בהם, באותה חדוות רצח שפגשנו בשבעה באוקטובר ובמאות פיגועים בעבר".

תגיות:ירושליםפיגוע ירימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה