חדשות בעולם

מטורף: שבט אינדונזי שתומך בישראל - תקף פעיל שהפגין בעד החמאס

שבט ילידים אינדונזי תקף באלימות מפגין שעמד עם דגלים בעד החמאס בשכונתם. מומחים בינלאומיים: "התקרית משקפת את המתחים העמוקים בין הדעות הפוליטיות במדינה"

אא

סרטון יוצא דופן הועלה לרשתות החברתיות באינדונזיה - שבה יש רוב מוסלמי שכמעט כולו נגד ישראל, ובעד החמאס. 

כמעט כולם חוץ משבט מקומי של ילידים (מצולמים  בעיגול בתמונת החזית ובתמונות בסוף הכתבה) שכאמור, עשה השבוע מעשה יוצא דופן כדי להביע את הערכתו ותמיכתו בעם היהודי בישראל. 

בהתרחשות בלתי צפויה - תומך פרו-פלסטיני מצא את עצמו תחת גל של תקיפות פיזיות על ידי ילידי השבט הזה, לאחר שהניף באזור שבו הם דרים את דגלי החמאס. אינדונזיה, מדינה מוסלמית ברובה, ידועה בתמיכתה הכללית בחמאס ובערבים, וקיומו של שבט פרו-ישראלי באזור, שבמהלך התקרית הסתובב בחופשיות עם דגל ישראל, מוסיף רובד של מורכבות ש'מחממת' את העניינים הפוליטיים סביב הסכסוך. 

מומחים עולמיים מסבירים כעת כי "העימות הזה משקף את המתחים העמוקים בין הדעות הפוליטיות, סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני. התקרית משמשת תזכורת מוחלטת להשלכות הרחבות יותר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הוא ממחיש כיצד נושאים פוליטיים בינלאומיים יכולים להדהד בעוצמה בתוך הקשרים מקומיים, ועלולים לאתגר נקודות מבט לאומיות ולעורר תגובות אינטנסיביות".

הנה אחת הכותרות מהאתרים הבינלאומיים שאזכרו את התקרית, מבלי להעלות את הסרטון הקשה לצפייה. 

והנה כמה תמונות מתוך הסרטון הקשה שבו צפינו ואותו העדפנו לחסוך מעיניכם בשל הרגישות שבדבר:

על פי דיווחים עולה כי הילידים משתייכים לשבט המינהאסנים (או מינהאסה) שרובם ככולם מרוכזים במחוז של צפון סולאווסי, באינדונזיה. 

אינדונזיה היא מדינה מוסלמית ברובה שמביעה קבל עם ועדה את תמיכתה בערבים, ואמנם החוקה שלהם מבטיחה חופש דת - אך הממשלה מכירה רק באסלאם, נצרות (קתולים ופרוטסטנטים בלבד) בודאיזם והינדואיזם. מה עושים 100 היהודים שחיים כיום (בנס יש לציין) במדינה? הממשלה מחייבת אותם להירשם במשרדים הממשלתיים כבני דת אחרת מהדתות שמוכרות במדינה, והדבר צריך להיות רשום בתעודות הזהות הרשמיות שלהם. 

מדובר בשבט נוצרי שמתגורר בחצי האי מינהאסן - בו ישנו רוב נוצרי. בשל כך, מוסלמים אינם מתקבלים שם באהדה גדולה, וכל שכן מוסלמים שיוצאים במופגן נגד... ישראל. מפתיע? כן ולא, שכן השבט ידוע בשנאתו והתנגדותו הגדולה לאסלאמיזציה. 

ומה באשר ליהודים באינדונזיה? בעיר טונדאנו מתגוררות כ-10 משפחות בלבד המונות סך הכל 20 יהודים. בעיר יש בית כנסת בשם 'שער השמים' שנבנה בשנת 2003, ובית כנסת נוסף בשם 'בית שלום' באי ג'אווה שנבנה על ידי יהודים מהולנד בשנות ה-50.

תגיות:שבטחמאספרו ישראליםאינדונזיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה