חדשות יהדות

עם כיפה לראשו: נשיא ארגנטינה השתתף בהבדלה, והתברך מהרב פינטו

נשיא ארגנטינה הנבחר השתתף בהבדלה כשלראשו כיפה גדולה, וקיבל את ברכת הרב פינטו

אא

קידוש השם נרשם אמש (מוצ"ש) בקהילה היהודית בארגנטינה: הנשיא חאבייר מיליי - שנכנס לפני כשבועיים לתפקידו, השתתף בהבדלה לצד הרב דוד חנניה פינטו הי"ו, כשהוא חובש כיפה שחורה וגדולה לראשו, ואף מתברך מהרב בחמימות. 

הנשיא מיליי, שמוחזק לאוהב ישראל גדול - הגיע לבית הכנסת של הרב פינטו במוצאי שבת, כדי להודות לו על הברכה שהובילה לבסוף לניצחון בבחירות. 

הרב קיבלו בסבר פנים יפות וברוב פאר והדר, ואף אמר כי יעמוד לצד הקהילה היהודית בארגנטינה. "אני חוגג את המדינה היפה הזו, ואני מבקש מאלוקים להגן על האומה של ארגנטינה, כדי להחזיר את ארגנטינה למה שהייתה קודם. ואני בטוח שבעזרת ה' נצליח", אמר מיליי לאחר ההבדלה. 

מיליי לומד תורה באופן קבוע עם הרב פינטו, ואף ביקר פעמיים בקבר הרבי מליובאוויטש - שם התפלל לניצחונו בבחירות. בעבר אף שקל מיליי אף להתגייר, אך הביע את חששו מכך ששמירת השבת תקשה עליו בקיום חובתו כנשיא. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות במדינה נראה מיליי כשהוא חובש לראשו כיפה גדולה שחורה, ומטה את ראשו כלפי מטה כדי להתברך על ידי הרב - מיד לאחר טקס ההבדלה. "שאלוקים יברך אותך, ואבקש תמיד שישמרו עליך משמיים כדי לתת לך את מה שאתה צריך בשביל להצליח בתפקידך", בירך אותו הרב פינטו, ובתגובה נראה הנשיא מיליי כשהוא נרגש ואוחז בידו של הרב בחוזקה. 

תגיות:ברכהיהודיםארגנטינהנשיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה