חדשות בארץ

מבצע "דלתות משמיים": צה"ל השלים את היערכותו לקליטת החטופים השבים ארצה

13 החטופים ייקלטו תחילה בבסיס צבאי בדרום הארץ, שם הכינו מתנות לילדים, בגדים חדשים וציוד אישי לכל אחד מהשבים. באותה שעה ישוחררו למחסום ביתוניא 24 מחבלות ו-15 מחבלים קטינים

המתנות שהוכנו לילדים החטופים (צילום: דובר צה"ל)המתנות שהוכנו לילדים החטופים (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל הודיע בצהריים (שישי) כי השלים את ההכנות לקליטתם של 13 החטופים שישובו, ככל הנראה בשעה ארבע, מעזה לישראל. במסגרת ההיערכות, שזכתה לכינוי "דלתות משמיים", צה"ל הקים והכשיר נקודת קליטה ראשונית, בבסיס צבאי בדרום הארץ, בה תסופק מעטפת רפואית, באם תידרש, וליווי. לאחר מכן, השבים ימשיכו בטיסה לבתי החולים, שניידר לילדים ואיכילוב וולפסון למבוגרים, שם יפגשו עם משפחותיהם.

כלל השבים יקבלו אוזניות רעש מיוחדות אשר נקנו במיוחד עבורם ומתאימות גם לילדים, על מנת לרכך את חווית הטיסה ולספק להם בטחון ושקט. על כל מסוק, שלושה יסעורים וינשוף אחד, יעלה צוות רפואי של יחידת 669 אשר יכלול, מפקד, שלושה לוחמים ושני רופאים מטפלים. בנוסף, יחד עם השבים, יעלו נציגים מאגף כוח אדם, שילוו אותם במהלך התהליך.

גורמים מדיניים ציינו כי לקראת הערב יעביר החמאס רשימה חדשה של חטופים שאמורים להשתחרר מחר. על פי מידע שהגיע לישראל, יתכן ומדובר ב-12 חטופים ולא בעשרה.

במקביל לשחרור החטופים היום, על פי ההסכם, שירות בתי הסוהר צריך להעביר למחסום ביתוניא, בתוך שעתיים מרגע הגעת החטופים לישראל, את המחבלים שמשתחררים בעסקה. המדובר ב-24 מחבלות, מתוך 33 שכלואות בישראל, וב-15 מחבלים מתחת לגיל 18. בין האסירים הביטחוניים שישוחררו גם מחבלים שביצעו פיגועי דקירה ופצעו ישראלים. הם רוכזו הבוקר בכלא עופר, לשם הועברו מכלא דמון וכלא מגידו.

המשטרה נערכה בצהריים בכוחות גדולים, במיוחד במרחב העיר ירושלים ובמזרחה, כדי למנוע הפרות סדר וגילויי שמחה עם הגעת המחבלים, שחלקם תושבי מזרח ירושלים, לבתיהם.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה