חדשות בעולם

מהפך בבחירות בהולנד: חירט וילדרס, הפרו ישראלי, זכה במקום הראשון

מנהיג הימין, שלא אחת התבטא לטובת ישראל ואף התגורר שנה בארץ בצעירותו, הדיח מהשלטון את מפגלת המרכז-שמאל. עם זאת, יזדקק לקואליציה כדי להקים ממשלה

חרט ווילדרס (צילום: רויטרס)חרט ווילדרס (צילום: רויטרס)
אא

אזרחי הולנד ניגשו אמש לקלפיות כדי לבחור ממשלה חדשה והיום (חמישי) בישרו מדגמי הטלוויזיה על מהפך. בבחירות הפרלמנטריות לבית הנבחרים בן 150 המושבים בהאג, זכתה "המפלגה למען החירות" במקום הראשון עם 35 מושבים. בראשות המפלגה עומד חרט ווילדרס, שנחשב לתומך ישראל, ואף עבד במשך שנה במושב בישראל בצעירותו. הוא אף תועד חוגג את תוצאות המדגם בלשכתו, כשדגל ישראל ניצב מאחוריו.

בהולנד ציינו כי "המפלגה למען החירות" היא מפלגת ימין שמתנגדת להגירה. וילדרס מוביל כבר שנים קו אנטי-איסלאמי. למקום השני הגיע עם 26 מושבים איחוד השמאל בין מפלגת העבודה ההולנדית למפלגת הירוקים. במקום השלישי, עם 23 מושבים מפלגת השלטון הנוכחית, "מפלגת העם למען חופש ודמוקרטיה".

ווילדרס, אחד מבכירי הפוליטיקאים בהולנד, יצטרך לגבש קואליציה של 76 מושבים לפחות. פרשנים הולנדים הוסיפו כי "מדובר באתגר גדול מאוד עבורו, בהתחשב בכך שמפלגות רבות הצהירו שאין בכוונתן לשבת עימו בקואליציה".

וילדרס הוא בן למשפחה קתולית ממזרח הולנד, ונולד לאב שעבד בבית דפוס ולאם אינדונזית למחצה מרקע הינדי. במשך שנה עבד במושב בישראל, ולא אחת הדגיש את זיקתו למדינת ישראל ואזרחיה. בעבר אמר על ישראל: "ביקרתי במדינות רבות במזרח התיכון – סוריה, מצרים, תוניסיה, טורקיה, קפריסין, איראן – אבל בשום מקום לא הרגשתי רגש הזדהות מיוחד כמו זה שאני חש תמיד כשאני נוחת בנמל התעופה בן גוריון".

באחרונה, עם פרוץ הלחימה נגד החמאס, הוסיף: "כולנו ישראל, ישראל היא הקו הראשון של המערב בהגנה עלינו מפני האיסלאם".

תגיות:בחירות בהולנדחרט ווילדרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה