חדשות בארץ

נתניהו: "נלחמנו לשפר את המתווה. לא תמיד אפשר לשחרר חטופים במבצע צבאי"

ראש הממשלה ערך מסיבת עיתונאים ביחד עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ. "הסעיף המפורש בהסכם: יתאפשר לצלב האדום לבקר את יתר החטופים". גלנט: "המלצתי לתמרן לעומק השטח בעזה והמלצתי התקבלה"

נתניהו, הערב (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו, הערב (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים, בצוותא עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ.

בפתח דבריו אמר נתניהו כי שוחח עם הנשיא ג'ו ביידן והודה על המאמצים להביא להסכם שחרור חטופים. על ההסכם, ועל הביקורות לכאורה שמצד שרים, חברי כנסת ואזרחים, אמר ראש הממשלה: "נלחמנו לשפר את המתווה. לא תמיד מבצע צבאי אפשרי לשחרור חטופים ולכן לא המתנו. הגדרנו את מטרות המלחמה בצורה מפורשת. לחסל את החמאס, לשחרר את חטופינו ולהבטיח שביום שאחרי החמאס, עזה לא תהווה עוד איום על ישראל. אמרנו שנפעל לייצר את התנאים להחזרת החטופים. ויצרנו אותם. השילוב של המאמץ הצבאי והמדיני הביא להבשלה ואני מאמין שהוא יאפשר שחרור של חטופים נוספים".

נתניהו חשף כי בהסכם נכלל סעיף מפורש נוסף: שיתאפשר לצלב האדום לבקר את יתר החטופים ולספק להם תרופות, "אני מצפה שזה ייושם. צה״ל וכל גורמי הבטחון תומכים באופן מלא בהסכם, הם יודעים להבטיח את בטחון כוחותינו. בעת הזאת אנחנו יכולים להשיג את שחרורם של תינוקות וילדים, אמהות ונשים, שחרב מונחת על צווארם. זוהי מצוות פדיון שבויים שיש לנו חובה מוסרית עליונה לממש. בתולדות ישראל שחררנו בני ערובה במבצעים כשהייתה לכך היתכנות, על אף המחיר היקר ששילמנו, בסבוי, אנטבה, סבנה וגם במלחמה הזאת. שיחררנו בפעולה צבאית נועזת את אורי מגידיש, אבל לא תמיד מבצע צבאי אפשרי, ולכן אינינו ממתינים. מנצלים כל שביב הזדמנות לשחרור חטופינו כי השבתם היא משימה קדושה".

על מה שיקרה אחרי תום ימי ההפוגה אמר ראש הממשלה: "צה״ל יערך להמשך המלחמה. המלחמה נמשכת, ונמשיך בה עד שנשיג את כל מטרותיה. עזה לא תהווה יותר איום על ישראל. הנחיתי את המוסד לפעול נגד ראשי החמאס באשר הם". לדבריו, המשפחות השכולות ביקשו "שנמשיך עד הסוף וכך נעשה. אנחנו מחויבים להחזיר את כולם. כולל כולם. כולל אורון והדר, אברה והישאם".

שר הביטחון אמר בתדרוך כי "בשביעי באוקטובר, חמאס פתח במלחמה כנגד מדינת ישראל. הם חשבו שכך הם יפרקו את מדינת ישראל, שהם יציבו את דגל חמאס במרכז הנגב, שבאמצעות הרצח הברוטלי והמעשים המזעזעים שהם עשו, הם יביאו לכך שמדינת ישראל תאבד את הרצון שלה להמשיך ולהתקיים, להמשיך ולהיאבק. הם טעו טעות חמורה. התוצאה תהיה פירוקו של ארגון החמאס, ביום שחמאס ביצע את מעשי הרצח המזעזעים שלו, הוא חרץ את גורלה של עזה. הוא חרץ את גורלו של חמאס".

"חמאס מבין רק כוח. ככל שנעמיק את ההישג כך יגבר הסיכוי להחזיר חטופים. אלה רוצחים שפלים אבל כוח הם מבינים. כל צעד שכוחות צה״ל מתקדמים הם משפרים את הסיכוי להביא חטופים אל ביתם. אני מקווה שהמתווה ייושם, זה מתווה טוב יותר מזה שהוצג לנו לפני שבוע. המלצתי לתמרן לעומק השטח בעזה והמלצתי התקבלה. אנחנו מחויבים להשלים את המלחמה עד להשגת מטרותיה - חיסול החמאס כמסגרת צבאית ושלטונית והחזרת החטופים. יש קושי ושמחה שמהולים זה בזה. תוגה ותחושת הקלה. אנחנו מחויבים להביא את אלה שלא שוחררו לביתם. כל תמונת סיום חייבת לכלול פירוק החמאס והשנייה השבת החטופים לישראל. אני מחויב לכך וכל מערכת הביטחון. מחויבים להשלים את המלחמה, עד להשגת מטרותיה".

השר בני גנץ, שדיבר אחרון, הוסיף: "קיבלנו אתמול החלטה קשה אך נכונה, שיש בה בוודאות הצלת חיי אדם. זו אחת ההחלטות הקשות שקיבלתי ב-40 השנים שאני משרת את המדינה. יהיו עוד החלטות כאלה במהלך המלחמה. אני מבקש לחזק את מי שיתאחדו עם המשפחות ואת מי שסף הכאב שלהם יעמיק. המחויבות שלנו כלפיהם בתוקף. המתווה הוא לא עניין של ימין או שמאל, הוא כורח המציאות שנכפתה עלינו. אני מכבד גם את המתנגדים. אין פה טובים או רעים. יש פה דילמה מורכבת שניצבה בפנינו ומנהיגות שקיבלה את ההכרעה הטובה ביותר".

יו"ר המחנה הממלכתי שלח מסר גם לחיזבאללה: "הוא צריך לדעת שמה שקורה בצפון עזה יכול לקרות גם בדרום לבנון" וסיים את דבריו במשפט בערבית לסינוואר: "אנחנו עם בעל אורך נשימה וסבלנות".

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה