חדשות בארץ

ארגון אלמגור עתר נגד ההסכם: "לא לשחרור מחבלים"

כדי שהפסקת האש תיכנס לתוקף וחלק מהחטופים בעזה ישוחררו כבר מחר, ניתנו 24 שעות שמאפשרות לציבור להגיש עתירות לבג"ץ, נגד ההסכם. פורום המשפחות השכולות שוקל להצטרף לעתירה

בג"ץ (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)בג"ץ (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ארגון אלמגור לנפגעי טרור הגיש בצהריים (רביעי) עתירה לבג"ץ נגד ההסכם שאושר על ידי הממשלה לשחרור אסירים ביטחוניים, בתמורה לשחרור חטופים המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. דיון בעתירה ייקבע בהקדם.

סא''ל מאיר אינדור, מראשי אלמגור: "בדעתנו לבקש מבג"ץ דיון ממצה על העסקה. אנו נדרוש לפרוס את כל פרטי ההסכם עם החמאס. אנו מבקשים לדעת את פרטי ההתחייבויות של ישראל לחמאס, בהגבלות הלחימה, הפסקת מעקב מודיעיני מהאויר, והכנסת דלקים חומרים שיש בהם לשמש לצרכי החמאס בהפעלת טרור כלפי תושבי ישראל. נתבע לפרט מה הן ההתחייבות של ישראל לחמאס".

ההסכם בין ישראל לחמאס, על שחרור מחבלים תמורת חטופים, אושר לפנות בוקר בממשלה, ועל פי החוק ניתנה לאזרחים ולגורמים שונים אפשרות להגיש נגדו, בתוך פחות מ-24 שעות, עתירות לבג"ץ. שופטי בית המשפט העליון נערכו לכך, והודיעו כי העתירות ידונו עוד היום, ופסיקה תינתן בתוך שעות.

פורום "בוחרים בחיים", של המשפחות השכולות, הודיעו כי הם מתכנסים לדון באפשרות להגיש עתירה נגד שחרור מחבלים עם דם על הידיים בפרט, ויתכן שנגד ההסכם בכלל.

גורמים בייעוץ המשפטי לממשלה מסרו כי היועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה, נתנה הנחייה לייצג את הממשלה ולהתנגד לעתירות. לטענתה, ההחלטה התקבלה בצורה תקינה, תוך הסתמכות על חוות דעת של כל גורמי הביטחון, ועל השופטים לא לדון בהסכם, בשל העדר אי שפיטות מוסדית של החלטות מדיניות.

הטענה המרכזית של המתנגדים להסכם היא כי אף על פי שממשלת ישראל פרסמה רשימה של 300 אסירים פלסטינים המיועדים לשחרור, והצהירה שאין ביניהם כאלה עם דם על הידיים, הרי שטענה זו אינה נכונה.

ברשימה, המורכבת ממחבלות בכל הגילים, וממחבלים צעירים עד גיל 18, מופיעים 72 תושבי מזרח ירושלים, והיתר תושבי יו"ש. מערכת הביטחון ציינה כי כולם נעצרו ונשפטו על עבירות של יידוי אבנים, חברות בארגון טרור, עבירות בתחום ייצור אמל״ח ופגיעה בביטחון האזור.

אלא שעיון ברשימה מגלה שישנם כאלה שכן נשפטו בגין ניסיון לרצח. למשל: אחד המחבלים שביצע לפני 4 חודשים פיגוע דקירה בגילה, ופצע קשה מאוד ישראלי; המחבל בן 16 ממזרח ירושלים, שלפני כשנה ביצע פיגוע דקירה בעיר ופצע קשה תושב בני ברק; בת 44 מיעבד ליד ג'נין שניסתה לדקור לוחם מג"ב בעיר העתיקה בירושלים ולא הצליחה בזכות אפוד המגן שהיה עליו; בן 15 ממחנה הפליטים עסכר בשכם, שביצע פיגוע ירי ליד קבר שמעון הצדיק בירושלים, ופצע קשה שני אזרחים ישראלים; מחבל בן 17 ממזרח ירושלים שדקר ופצע שני אזרחים קשה וקל בשער יפו בירושלים, ביום הטבח בעוטף; מחבלת שביצעה פיגוע דקירה סמוך לקבר רחל, פצעה קשה חיילת ועוד.

תגיות:בג"ץמלחמת חרבות ברזלעתירה נגד הסכם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה