חדשות בעולם

"אם אנחנו מפסיקים להיות יהודים – הם כבר ניצחו"

אחרי ארה"ב, גילויי האנטישמיות עולים שלב גם בקנדה: בקבוק תבערה לבית כנסת, מרצה בכיר העליב סטודנטית יהודייה ומטחי יריות לבית ספר יהודי

אא

לא רק בארה"ב: מאז המלחמה בישראל, גם הקהילות היהודיות בקנדה סובלות מגילויי אנטישמיות בהיקף רחב. בשבועיים האחרונים נזרק בקבוק תבערה על בית כנסת, בתי ספר יהודיים ספגו מטחי יריות ורכוש יהודי בחנויות - הושחת. 

"אם אנחנו נפסיק להיות יהודים, הם כבר ניצחו", אומרים כעת תושבים אומללים שמרגישים שהם צריכים לצאת למלחמה שלא ביקשו. 

הרב מארק מנדל, שמכהן כרב בית הכנסת 'בית תקווה' במערב מונטריאול, מסביר כי רק בנס ניצלו המתפללים מבית הכנסת שאליו נזרק בקבוק התבערה. "הבקבוק נזרק במהלך הלילה, וכשהגענו לכאן בבוקר הרחנו את הדלק ואז ראינו שהדלת וחלק מהבניין נשרף", הוא מספר בראיון ל'ווינט'. "זה הלם עבורנו".

מלבד זאת הוא מספר על הפגנות שמתחדשות כמעט בכל שבוע נגד ישראל, שבמהלכן פרו-פלסטינים לא מפסיקים לצעוק לרצח עם. "'זרקו את היהודים החוצה'", זה מה שהם קוראים שם. 

בקולג' במונטריאול מרצה בכיר פוטר לאחר שהעליב סטודנטית יהודייה וקרא לה ליד כולם: "תחזרי לפולין". "אנשים בהחלט מודאגים מהביטחון שלהם אחרי הטבח הזה", אומר הרב מנדל. "אנשים חרדים. אנשים מרגישים שהדברים כבר לא אותו דבר, ויש הרבה דאגה", הוא מסכם. 

 

תגיות:מלחמהיהודיםערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה