חדשות בארץ

יום קרב בצפון: חיזבאללה שיגר עשרות רקטות וטילים; סיכול ממוקד בחאן יונס

ארגון הטרור הלבנוני שיגר את מספר הרקטות הגדול ביותר מאז החל העימות בצפון. הירי כוון לעבר מוצבי צה"ל והעיר קריית שמונה. סיכול ממוקד בבית בחאן יונס ופעולה נרחבת לחסל את גדוד החמאס במרכז עזה

לוחמי צה"ל בעזה (צילום דובר צה"ל)לוחמי צה"ל בעזה (צילום דובר צה"ל)
אא

יום קרב קשה היום (שני) בצפון הארץ. חיזבאללה שיגר משעות הבוקר ועד לפנות ערב למעלה מ-40 טילים, רקטות ופצצות מרגמה. רוב השיגורים היו לעבר מוצבי צה"ל וכן על העיר קריית שמונה, לאזור כינוס של כוחות צה"ל. נגרם נזק למוצב, אך לא דווח על נפגעים. גורמים ביטחוניים ציינו כי מבחינת הירי מדרום לבנון, זהו היום העמוס ביותר מאז החלה הלחימה בגבול הצפוני.

עוד נמסר כי חיזבאללה עשה לראשונה שימוש בטילי בורקן הנושאים ראש נפץ במשקל של כמעט טון. כמו כן שוגרו שלושה כלי טיס נושאי חומר נפץ לעבר מרכז הגליל. הם יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית של צה"ל. צה"ל הגיב על השיגורים בתקיפת מטרות שיגור וכן חוסלו מספר חוליות מחבלים בירי ארטילרי, ירי טנקים ותקיפת אוויר. בלבנון דווח שישראל הפגיזה את ביתו של חבר פרלמנט לבנוני במייס אל-ג'בל שבדרום לבנון.

בדרום, הלחימה מתרחבת. צה"ל פעל לאורך היום סביב בתי החולים בצפון ומרכז הרצועה. חילופי אש כבדים התנהלו עם מחבלי חמאס באזור בית החולים האינדונזי. לוחמי צה"ל השתלטו היום על בניין בית המשפט העליון בעזה שהיה נטוש.

צה"ל הגביר במקביל את הפעילות ההתקפית על העיר חאן יונס והתקיפות נמשכו לכל אורך היום. מטרות הותקפו גם באזור רפיח. הפלסטינים דווחו על חיסול ממוקד של חיל האוויר הישראלי בדירה במבנה "חמד" בחאן יונס. בצה"ל טרם מסרו מידע על כך.

אזעקות הופעלו הערב בעשרות יישובים וערים במרכז, בגוש דן, השרון והשפלה. בצה"ל טוענים כי זוהו שני שיגורים שיורטו על ידי "כיפת ברזל" ו"קלע דוד", והאזעקות הופעלו עקב חשש לנפילת חלקי יירוט. שרידי טיל נפלו ברחוב בעיר חולון וגרמו נזק לרכב. לא דווח על נפגעים. החמאס פרסם הודעה לפיה ירה טילי עייאש המסוגלים להגיע למרחק של 250 ק"מ. ההערכה בצה"ל היא כי הם נורו מחאן יונס. אחר הצהריים שוגרו מספר מטחים בודדים לעבר אשדוד, אשקלון ויישובים בעוטף.

צה"ל לאזרחים וחיילים בישראל: שימו לב לפרופילים מזויפים ברשתות

דובר צה"ל פרסם הערב הודעה לפיה מתחילת המלחמה מסכל מערך ביטחון המידע תשתית אווטרים שפעלה ברשתות החברתיות, במטרה להוציא מידע על כוחות ופעילות צה"ל.

מדובר בתשתית שהפעילה עשרות פרופילים, במטרה לספק מידע לחמאס. הדמויות מחזיקות תמונות אותנטיות, מנהלות סוג של קשר במגוון דרכים של שיחות, באמצעות התכתבויות, הקלטות קוליות ושיחות וידיאו. לכל אווטר מערכת של אווטרים שתפקידם לחזק את אמינותם ברשת - "הורים", "אחים", ו"חברים". הרשת הזו הכילה עשרות פרופילים ברשתות החברתיות, בדגש על האינסטגרם, והיקף הנתקפים הפוטנציאליים - מאות עד אלפי חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים, כמו גם אזרחים. בנוסף לסיכול המבצעי מתקיים ערוץ הפללה וחסימה של האווטרים בערוץ המדינתי.

"אנו מזהים מגמת ניסיונות של האויב לאסוף מודיעין על משרתי צה"ל, שעלולה להטות את הכף על המשך הלחימה", כך אמר ראש מערך ביטחון המידע, אל"ם ג׳, "מערך ביטחון המידע פועל בשגרה ובלחימה לאתר באופן שיטתי תשתיות שיטוי ולסכל אותן. אל מול רשת הפיתוי המסוכנת, ניצבים אמצעי ניטור טכנולוגיים חכמים של המערך. בו בעת, פוטנציאל הנזק של תשתיות שיטוי דומות גבוה ועל כן נדרשת ערנות מרבית בנושא".

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזללחימה בצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה