חדשות בארץ

מחבלים שנחקרו: "חמאס הסתתרו בבתי חולים, לבושים כאנשי צוות, ומשם יצאו לתקיפות"

יחידת 504 העוסקת בחקירת אנשי חמאס יחד עם השב"כ, פרסמה היום עדויות של מחבלים שהובאו לישראל מעזה. אחד הנחקרים סיפר: "רקטות הוחבאו בתוך מזרונים בבניין הסהר האדום. אנשים שהיו שם הפכו למגנים אנושיים"

לוחמי צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)לוחמי צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר היום (שני) לפרסום תיעוד מחקירות של שלושה מבין כ-300 מחבלים שנתפסו בעזה והובאו לישראל. הנחקרים טענו שהם עצמם אזרחים ולא מחבלים. אחד מהם סיפר למשל: "ראיתי בין 80 ל-100 אנשי חמאס וג'יהאד בביה"ח שיפא, הרופאים זעמו. הם התלבשו כמו הצוות ונטמעו אפילו בטיפול הנמרץ". מחבל שני סיפר על רקטות שהוחבאו לצד המוני פליטים בבניין הסהר האדום: "נהיינו מגנים אנושיים".

את החקירות מובילה יחידה 504 באגף המודיעין ובצה"ל אומרים כי החקירות הניבו מידע רב וחשוב שמסייע לכוחות בשטח, וכי הוביל לתקיפות נגד שלל יעדי טרור. צה"ל חשף את החקירות כדי להוכיח שוב כי בתי החולים בעזה, ולא רק שיפא, שימשו בסיס לארגוני הטרור.

אחד המחבלים הודה בפני החוקרים כי בבית החולים שיפא בעזה פעלו לא רק אנשי חמאס אלא גם אנשי הג'יהאד האיסלאמי. "אני מכיר את הרופאים שם, הרופאים זעמו שפעילים של חמאס וארגוני טרור אחרים היו בתוך בית החולים. פעילים של חמאס התלבשו בתור צוות רפואי בשביל להיטמע בתוך מחלקות בית החולים, אפילו בטיפול הנמרץ".

מחבל שני, שטען שהוא אזרח שביקש מקלט בבניין הסהר האדום, והחוקרים טוענים שהוא מחבל, סיפר שבתוך הבניין שהו המוני פליטים. לדבריו, אנשי החמאס ניצלו את המקום ואת האזרחים: "החמאס החביאו רקטות בתוך מזרנים. נהיינו מגנים אנושיים, בגלל שצה"ל לא יתקוף מקום עם 40 אלף אנשים בתוכו".

המחבל השלישי סיפר על פעילות טרור מבית החולים רנתיסי, וגם מה שהוא מתאר כ"בית החולים השבדי" בעזה, כשכוונתו כנראה למרפאה בעיר. ברנתיסי, ציין, הוא הבחין בכ-100 מחבלים שהיו "מאורגנים" בכמה קבוצות מסביב לבית החולים. המחבלים השתמשו בבתי חולים כבסיס להוצאת מתקפות, כשהם לבושים בבגדים אזרחיים.

במסגרת חקירות המחבלים, אשר מתנהלות מאז תחילת הלחימה, נחקרו כ-500 מחבלים מכלל ארגוני הטרור ואלו מסרו מיקומי מנהרות טרור תת קרקעיות, מחסנים ואמצעי לחימה, זאת לצד חשיפת שיטות פעולה של האויב, ומאמצי היטמעות האויב בתוך אוכלוסייה אזרחית.

במסגרת המאמץ לפינוי האוכלוסייה האזרחית ממרחב צפון הרצועה הפעילה היחידה מגוון כלים מבצעיים בעזרתם ביצעה בזמנים קצרים מעל ל-30 אלף שיחות, נשלחו מעל לעשרה מיליון מסרונים, נשלחו מעל לתשעה מיליון הודעות מוקלטות וכן פוזרו כארבעה מיליון כרוזים ועלונים מן האוויר והיבשה הקוראים לאוכלוסייה להתפנות. מאמץ הפינוי מאפשר לצה״ל לתקוף בצורה רחבה את תשתיות חמאס במרחב.

גורם בכיר ביחידה של אגף המודיעין: "קיבלנו אלפי שיחות טלפון ממשתפי פעולה, בסדרי גודל שטרם נראו ביחידה. ניכר כי תושבי רצועת עזה אינם שבעי רצון מההתנהלות הברברית של חמאס, האזרח הפשוט מבין כי חמאס מביא על תושבי עזה אסון שיהיה להם קשה להתאושש ממנו. עד כה, עצרנו מעל ל-300 מחבלים מארגוני הטרור במהלך התמרון הקרקעי שנלקחו להמשך חקירה בשטח ישראל. חקירות השבויים בשיתוף השב״כ, מעלה מידע בעל ערך רב, מביא להרג פעילים ולשמירת ביטחון כוחותינו".

תגיות:עזהחיילי צה"למלחמת חרבות ברזליחידת המודיעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה