חדשות בעולם

העיתונאית הלבנונית שקראה להתנקש בנסראללה: "לבנון לא רוצה מלחמה"

מריה מעלוף אמרה: "ראינו את התגובה הישראלית בעזה, ואין ספק שכלפי לבנון התגובה תהיה קיצונית וקשה יותר". עוד אמרה מי שבעבר הואשמה בשיתוף פעולה עם ישראל: "ההחלטה בעניין כניסה למלחמה מעוררת רוגז ואי-נחת גדולים בקרב הלבנונים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עדיין לא חוששת: העיתונאית הלבנונית מריה מעלוף עוררה לפני 6 שנים סערה גדולה בארצה לאחר שקראה לישראל להתנקש בחייו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. השלטונות האשימו אותה בשיתוף פעולה עם ישראל, וב-2021 היא נמלטה לארה"ב.

מעלוף האזינה בקשב רב, כמו כולנו, לנאום של נסראללה שטען שההחלטה לצאת לפעולה נגד ישראל הייתה פלסטינית, כשלאיראן ולהם אין קשר למבצע.

היא אמרה לחדשות 12 ש"חסן נסראללה מנסה לרמוז לחמאס שהוא נכנס למערכה כדי לתמוך ולסייע. אבל בנאום הראשון שהוא נשא הוא עודד להגיע להידברות ולהפסקת אש, ובנאום השני הוא הסתפק בלדבר על ההתערבות של עיראק ושל הכוחות התימניים ועל הפעולות שמבצעות זרועותיה של איראן במרחב.

"הוא אמר שהעיניים ימשיכו לעקוב אחרי ההתרחשויות בזירה. מי שיודע לקרוא אותו ממקורביו, הוא מוכן להיכנס בכל רגע. אך למען האמת, ואת זה כולם צריכים לדעת, אם תהיה הפסקת אש (מול חמאס), יהיה שקט בחזית הלבנונית מול ישראל. באמצעות ההתגרויות והפרובוקציות ומה שמתרחש באזור הגבול, הוא רוצה להוכיח לחמאס: אנחנו איתכם, אנחנו שולחים את אנשינו למאבק, ל'מלחמה באויב', כפי שהם אומרים. מדובר בהפגנת נוכחות. וכפי שאמרתי בתחילה, הוא מנסה לשמור על הכבוד ועל השם הטוב - שלו ושל חיזבאללה.

"בלבנון כבר עכשיו אנו חיים בעידן האבן. זהו עידן האבן במובן שאין מדינה מתפקדת הרי גם בלי מלחמה אנחנו חיים בעידן האבן, ואם תתחיל מלחמה אנחנו נחיה במצב של קריסת מדינת לבנון, וזהו מצב טרגי.

"אני רוצה להזכיר ולהגיד, דעת הקהל בלבנון מתנגדת לכל מלחמה אשר חיזבאללה סובר שהוא מסוגל לנהל. אני רוצה להסב את תשומת הלב לכך שהתחיל 'מבצע פרסום' באמצעות מודעות שהופצו על לוחות מודעות ברחבי לבנון, אשר קוראים 'לא למלחמה'. אפילו נשלחו הודעות טקסט לטלפונים בלבנון. ממה שידוע לי מחבריי בלבנון, קיימת תרעומת ויש אזהרות מפורשות, קיימת חזית פוליטית חזקה בלבנון אשר אינה מעוניינת להיכנס למלחמה משום שאין שום יכולת להתמודד עם כל השלכות שיהיו.

"ראינו את התגובה הישראלית בעזה, ואין ספק שכלפי לבנון התגובה תהיה קיצונית וקשה יותר. כמובן, בלבנון יודעים היטב שאם נסראללה יכריז על מלחמה ויכניס את התושבים למלחמה שאינם רוצים בה, הם לא יסכימו לכך בשום אופן.

"ההחלטה בעניין כניסה למלחמה מעוררת רוגז ואי-נחת גדולים בקרב הלבנונים ויש להודות שחסן נסראללה היום מחויב להסכם הפסקת האש שנקבע ב-2006. על כן, יהיה עליו לספור עד מיליארד אם הוא רוצה להיכנס למלחמה כוללת כזו, והוא צפוי להסתפק בלהצהיר הצהרות פומביות ובלהרים את קולו, ולא יותר מכך".

תגיות:לבנוןנסראללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה