חדשות בעולם

החות'ים טוענים שחטפו בלב ים ספינה בבעלות ישראלית; משרד החוץ: הדיווח מוכר

הקשר עם ספינת המשא "גלקסי לידר", שעל סיפונה 25 אנשי צוות לא ישראלים, נותק בים האדום מול חופי ג'דה שבסעודיה. החות'ים טוענים כי חטפו אותה. נמצאת בבעלות איש העסקים רמי אונגר

האונייה שנחטפה (צילום: לפי סעיף 27א')האונייה שנחטפה (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

ארגון הטרור החות'י, שמקום מושבו בתימן ועומד בשבועיים האחרונים מאחורי ירי טילים בליסטים לעבר אילת, הודיע אחר הצהריים (ראשון) שחטף בלב הים האדום אונייה בבעלות ישראלית. הספינה, "גלקסי לידר", שייכת לאיש העסקים רמי אונגר, מבעלי חברת טלקאר וחברת ספנות בינלאומית.

הקשר עם האונייה, הנושאת דגל איי בהאמה ונושאת מטען של כלי רכב מטורקיה להודו, נותק אמש מול חופי העיר ג'דה שבערב הסעודית. כזכור, החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, איימו לפגוע בספינות בבעלות ישראלית או הנושאות דגל ישראל.

ממשרד החוץ נמסר כי הדיווח של החות'ים לגבי ההשתלטות על הספינה אכן מוכר להם. דובר צה"ל הוסיף כי "אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח׳ותים בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית. מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראליים. לא מדובר בספינה ישראלית".

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "אנו מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית נגד ספינה בינלאומית. האונייה בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, נחטפה בהכוונה איראנית על ידי מליציית הח'ותים בתימן. על סיפונה של האונייה 25 אנשי צוות מלאומים שונים, בהם: אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים. בספינה לא נכחו ישראלים. זהו מעשה טרור איראני נוסף אשר מבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות של איראן כנגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינלאומיות לגבי ביטחון נתיבי השייט העולמיים".

תגיות:חות'יםהים האדוםחטיפת אונייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה