חיים לאחר המוות

גלגול נשמות – מה המטפלים והמטופלים ברגרסיה מספרים?

איך אפשר לקבל הצצה לגלגול הקודם? האם חיים קודמים משפיעים על חיינו הנוכחיים? ולמה ה' נותן לנשמה אחת לחזור כמה פעמים לחיים?

אא

ד"ר בריאן וייס הוא פסיכיאטר יהודי אמריקאי, יו"ר אמריטוס לפסיכיאטריה במרכז הרפואי 'מאונט סיני' במיאמי, ונחשב מהחלוצים בתחום הטיפול על ידי היפנוזה. וייס הגדיר את עצמו כאתאיסט ולא האמין בקיומו של עולם רוחני או בקיומה של נשמה, עד שנפתח פרק חדש בחייו המקצועיים שפתח לו שער לעולם רוחני חדש.

באחת ממטופלותיו הוא טיפל על ידי היפנוזה, בניסיון לאתר טראומת ילדות, אך כשחזר בהיפנוזת המטופלת אחורה בזמן, הוא נוכח לראות שהמטופלת הנמצאת תחת היפנוזה מתארת תיאורים מתקופה קדומה. הוא שיער כי מדובר בחוויות מגלגול חיים קודמים. הוא נותר סקפטי להשערתו זו, מכיוון שלא האמין בקיומה של נשמה, אלא שבאחד מהטיפולים קרה דבר ששמט את הקרקע מתחת לרגליו של וויס – המטופלת החלה לדבר מתוך נקודת זמן שנמצאת במרווח שבין שני גלגולי חיים, והחלה לספר לו פרטים על בנו שנפטר בינקותו בגלל סיבוך בלב ועל הגורמים לפטירתו, וכן פרטים שונים אודות אביו שנפטר. מידע זה לא היה ידוע אף לחבריו הקרובים של וייס, ולא היה לו כל תיעוד.

זו היתה נקודת המפנה בחייו של וייס, ובעקבות כך וייס התמקצע בטיפול על ידי שחזור גלגולים בעזרת היפנוזה, המכונה 'רגרסיה'.

ד"ר ברידג'יט קשטן, פסיכולוגית קלינית העוסקת ברגרסיה, בעבר פסיכולוגית בכירה בבית חולים לחולי נפש טירת הכרמל, הסבירה בראיון שנערך עימה, כי טיפול ברגרסיה יעיל ביותר בתחום הפוביות. היא מסבירה כי פוביות לא מוסברות שיש לאדם, עוד מילדותו, בדרך כלל קשורות לטראומות קשות מגלגול קודם. "אלה דברים שגם 20 שנה של פסיכואנליזה לא יחשפו. ברוב המקרים, כשחווים מחדש את הטראומה זה משחרר את האנרגיה שתקועה שם, והפוביה נעלמת", היא מסבירה.

אשת העסקים שרי אריסון, שהיתה בעבר מזוהה עם בנק הפועלים כבעלת השליטה בו למשך 21 שנה, שיתפה בראיון שנערך עימה ל'ידיעות אחרונות' על פחדים רבים מהם סבלה משחר ילדותה, ועל הטיפולים של שחזור גלגולי נשמות אותם עשתה אצל ד"ר וייס. "בהתחלה כל הסיפור הזה נראה לי דמיוני לגמרי. פתאום את רואה את עצמך בגוף אחר ובזמן אחר ונראה לך שאת מדמיינת. יש משמעות אחרת בין להאמין בגלגול נשמות לבין לחוות את זה ולדעת שזה נכון. שנה שלמה התביישתי להגיד שחוויתי את זה", אריסון אומרת. היא מוסיפה ומשתפת: "אני חושבת שמה ששינה לי את החיים זו הידיעה שיש משמעות, שלכל אחד בעולם הזה יש תפקיד, שלכל אחד יש שיעורים ללמוד. שיש תיקון, שיש המשכיות, שהחיים האלה לא נגמרים, אלא יש עולם אחרי זה, ואם אתה לא עושה את התיקונים עכשיו בגוף הזה, בזמן הזה, אז תצטרך לחזור ולחיות אותם שוב".

היהדות מסבירה כי ישנה מטרה חשובה המסתתרת מאחורי מהלך רוחני זה של החזרת נשמה לחיים נוספים. הנשמה במקורה שכנה בהיכל רוחני בעולמות עליוניים הנקרא 'היכל הנשמות' עד רגע המועד בו הוחלט שהיא תרד לעולם הזה לתוך גוף ותנהל חיים ארציים. לפני רדתה לעולמנו הזכירו לה כי תפקידה הינו לעשות את רצון בוראה – ה', ולשם כך היא נוצרה. כאשר היא תזכה לסיים את תפקידה נאמנה היא תזכה לשכר בצורת עונג רוחני נצחי, אך אם היא תשכח לשם מה היא נוצרה ותנהל חיים רחוקים מה', היא תצטרך לעבור מסלולי תיקון שונים בסוף ימייה. אחד ממסלולי התיקון הוא 'גלגול נשמות', שהוא למעשה מועד ב' עבור הנשמה. ב'מבחן החוזר' הנשמה תצטרך להתמודד עם אותן נקודות עליהן לא התגברה בחייה הקודמים.

חכמי ישראל מבארים מהפסוק המופיע בנביאים "על שלשה פשעי ישראל ועל ארבעה לא אשיבנו" (עמוס ב', ו'), כי נותנים לאדם שלוש הזדמנויות בלבד לרדת לעולם הזה ולתקן את עצמו במסלול של נאמנות לתורת ישראל והגשמת היעד הרוחני שהוגדר לו. במידה ובשלוש ההזדמנויות שניתנו לו הוא לא תיקן אפילו במעט את עצמו – אין מעניקים לו הזדמנות נוספת לחזור שוב פעם בגלגול.

מה קורה לנשמתנו בתום חיינו? מהו תיקון, ומהו גלגול נשמות? כיצד הוא מתרחש, ומהי מטרתו? הרב זמיר כהן בהרצאה מסתורית ומרתקת על יסודות וסודות הגלגולים. צפו:

מה קרה לאדם שחזר 3 פעמים לעולם, ולאיזה גוף תחזור הנשמה לאחר שסיימה את כל הגלגולים? הרב זמיר כהן מצטט את דבריו של האר"י הקדוש:

תגיות:גלגול נשמותחיים לאחר המוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה