חדשות כלכלה

שדרות וקריית שמונה בראש: הערים שנפגעו הכי הרבה במלחמה הנוכחית

נתוני ההוצאות של כרטיסי אשראי מוכיחים כי בשתי הערים ההוצאות ירדו ב-80%. ומה קרה בערי המרכז לעומת אשקלון ונתיבות?

הנזק לאחר רקטת קטיושה שנורתה מלבנון (צילום: ארז בן סימון / פלאש 90)הנזק לאחר רקטת קטיושה שנורתה מלבנון (צילום: ארז בן סימון / פלאש 90)
אא

הערים שדרות וקריית שמונה בראש רשימת הערים שנפגעו הכי הרבה במלחמה הנוכחית. גם אשקלון ונתיבות נפגעו בצורה קשה – כך עולה מנתוני חברת שבא, המפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי.

מהנתונים עולה כי הערים שדרות וקריית שמונה נפגעו בצורה הכי קשה מהמלחמה וההוצאות בהן בכרטיסי אשראי נחתכו בהיקף של 80% ויותר. בערים נוספות בדרום ובצפון, דוגמת אשקלון, נתיבות, באר שבע, אשדוד ונהריה, ההוצאות באשראי ירדו בהיקף של 30%-40%.

בערים הגדולות באזור השפלה והמרכז ניכרת מגמה של התאוששות וחזרה לשגרה בצל המשך המלחמה וכך העיר תל אביב-יפו שבשבוע הראשון של "חרבות ברזל" ההוצאות באשראי בה צנחו ב-40%. היא הצליחה להתאושש ובמהלך השבועיים האחרונים ההוצאות בה נמוכות בהיקף של 20% "בלבד" לעומת השגרה.

"ככלל, אנחנו רואים מהנתונים שהמשק אכן נמצא במגמה של התאוששות מהטראומה של השבוע הראשון במלחמה, והחזרה לשגרה מוגבלת, בצל המלחמה, תורמת רבות לגידול בפעילות העסקית בכל הארץ", אומרת סמנכ"לית השיווק, המכירות והפיתוח העסקי של שבא, טלי הולנברג. 

עוד עולה מהנתונים כי הירידות הדראסטיות בהיקפי ההוצאות מתרחשות בערים שתושביהם פונו על ידי המדינה כמו שדרות וקריית שמונה, ובערים שסובלות בצורה הכי משמעותית מהירי לעברן כמו אשקלון, אשדוד, ראשון לציון, נהריה ונתיבות.

לגבי הולנברג: "אנחנו רואים שהעיר ראשון לציון, שכאמור הפכה לאחד ממוקדי השיגורים במלחמה, עדיין לא מצליחה לחזור להיקפי פעילות כמו של הערים הסמוכות אליה באזור השפלה והמרכז, והפעילות העסקית בה עדיין נמוכה לעומת נס ציונה, רחובות וחולון. העיר אילת, למרות שמקומות הלינה בה מלאים כמעט עד אפס מקום, חווה גם היא ירידה בפעילות העסקית ואנחנו מניחים כי הסיבה לכך היא שהמפונים שהגיעו לשם לא נמצאים בחופשה, אלא מתאוששים מטראומה שעברו, ולכן הצריכה האישית שלהם אינה כמו של מי שנמצא בחופשה בעיר".

תגיות:שדרותקריית שמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה