חדשות בעולם

מפתיע: המדינות הקטנטנות שלא הכרתם ושתומכות בישראל וביהדות

ישראלים רבים לא מכירים אותן, אבל מדינות האיים באוקיינוס השקט, כך מתברר, הן אוהדות ישראל. למה הן אוהבות אותנו, ואיך נוצר חיבור על רקע דתי?

בעיגול: ג'יימס מאראפה (צילומים: shutterstock)בעיגול: ג'יימס מאראפה (צילומים: shutterstock)
אא

בשבוע שעבר התקבלה הצעה בעצרת האו"ם על הפסקת אש מיידית בעזה. מדינות ערב צידדו, מדינות אחרות בדרום אמריקה וצרפת תמכו, אבל היו כמה מדינות, כמו ארצות הברית, הונגריה, צ'כיה וקרואטיה שהצביעו נגד.

בתוך רשימת המדינות בלטו גם כמה כאלה שלא כולם מכירים. מדינות כמו פפואה ניו גינאה החדשה, איי מרשל, פיג'י, נאורו, טונגה ומיקרונזיה – תומכות כבר שנים בישראל למרות שהן מדינות עם עשרות אלפי תושבים בלבד.

ג'יימס מאראפה, ראש ממשלת פפואה גינאה החדשה, שיבח רק לפני חודשיים את ההחלטה לפתוח שגרירות של מדינתו בירושלים. "אנחנו כאן כדי לתת כבוד לעם ישראל עד הסוף", הוא אמר. מתברר כי בסביבת האיים באוקיינוס השקט אוהדים את ישראל. הנשיא לשעבר חיים הרצוג ביקר בפיג'י ובטונגה, הנשיא לשעבר רובי ריבלין ביקר שם רק לפני שלוש שנים ואפילו הזכיר את הידידות עם מדינת סמואה, שהיא וישראל סיכמו כי תושבי שתי המדינות לא צריכים ויזות כדי לבקר אחת אצל השניה.

מיקרונזיה, איי מרשל ופלאו תמיד מיישרות קו עם ארה"ב. הן גם מקבלות סיוע אמריקאי. ברויטרס פורסם כי ארה"ב התחייבה לתת להן 7.1 מיליארד דולר ב-20 השנים הבאות, כך שהקשר הזה רחוק מלהסתיים.

גם איים כמו איי שלמה נחשבים לידידותיים מאוד, רוב תושבי האי הם נוצרים אדוקים, אבל הם אוהדים את התנ"ך ומאמינים שמה שנכתב בו הוא אמת. בעבר פורסם כי באותה מדינה מרגישים שייכות מפני שהתושבים מספרים שהם חלק מהשבטים האבודים והם חושבים שישראל צריכה להיות מדינה שמורכבת מיהודים.

אז נכון, קשר לומר שהישראלים נוהרים לאותן מדינות, בעיקר בגלל הטיסות היקרות, אבל מהאיים האלה מגיעים לטייל כאן.

כדי להבין כמה הקשר הוא עמוק, במלחמה הנוכחית תושבי חלק מהאיים חגגו את חג הסוכות ואפילו ציינו 40 שנות נדודים במדבר, זאת למרות שהם לא יהודים.

 

תגיות:תמיכהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה