חדשות בעולם

בגלל "תמיכה בישראל": בפרלמנט הטורקי אסרו מכירת מוצרי קוקה קולה ונסטלה

הקפיטריות והמסעדות בפרלמנט באנקרה הסירו מהתפריטים מוצרים של החברות בטענה כי הן תומכות בישראל. יחד עם זאת, הן לא הסבירו איך התמיכה באה לידי ביטוי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

טורקיה לא ממש מחבבת את ישראל, זאת כבר עובדה. אבל מה שקורה שם בימים האחרונים הוא חריג גם במונחים של מדינות אויבות - והן עדיין לא כאלה. לאחר החזרת השגריר מישראל והבעת תמיכה בחמאס, הפרלמנט הטורקי הורה שלא למכור מוצרי קוקה קולה ונסטלה במסעדות ובקפיטריות שבשטחו.

לפי ההודעה הרשמית של הפרלמנט, "מוצרים של חברות שתומכות בישראל לא יימכרו במסעדות, בקפיטריות ובבתי התה ברחבי הקמפוס של הפרלמנט".

בהצהרה לא צוין באילו חברות מדובר, אך חברי פרלמנט סיפרו שהתפריטים שונו בהתאם.

אירוע חריג התרחש גם באיסטנבול: על רקע טענות בעולם המוסלמי נגד רשת "בורגר קינג" ורשתות אמריקניות על כך שהם תומכים בישראל, מפגין זועם הגיע לסניף רשת המזון המהיר "בורגר קינג" באיסטנבול, שבר את חזית הזכוכית של החנות וצעק לעבר בעל המקום: "אתה תישא באחריות למתקפות". משטרה הגיעה למקום ועצרה את החשוד במעשה.

גם בירדן הושק קמפיין שקורא להחרים חברות כמו קוקה קולה ופפסי, בטענה שהן תומכות בישראל. החרם חל גם על רשתות מזון מהיר כמו פיצה האט, KFC, רשת המרכולים קארפור, רשת הקפה סטארבקס, רשת המזון המהיר מקדונלד'ס ועוד. המסעדות והחנויות פרסמו השבוע תמונות של מוצרים חלופיים. בחלקם נתלו שלטי אזהרה ליד מוצרים אמריקאיים.

תגיות:טורקיהקוקה קולהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה