חדשות בארץ

צה"ל: בכיר בחמאס מסתתר בתוך בית חולים, מוקף באזרחים, ומונע מהם לברוח

על פי המידע שבידי צה"ל, אחמד סיאם, מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רדואן, נמצא בבית החולים אל-רנתיסי ו"מסרב לאפשר לחוסים הנמצאים שם להתפנות ולרדת דרומה כדי להגן עליהם". צה"ל תוקף בעוצמה במחנה הפליטים א-שאטי וקרוב לבית החולים שיפא

לוחמים בעזה (צילום: דובר צה"ל)לוחמים בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי חשף הערב (רביעי) ברשת X את תמונתו של אחמד סיאם, מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רדואן בגדוד אל-פרקאן, שלדבריו נמצא בבית החולים אל-רנתיסי בעזה. על פי המידע שבידי צה"ל, בכיר החמאס "מסרב לאפשר לחוסים הנמצאים שם להתפנות ולרדת דרומה כדי להגן עליהם".

אדרעי הוסיף, בציוץ בשפה הערבית, כי "כאלף אזרחים בעזה מוחזקים כבני ערובה על ידי המחבל הדאעשי הזה מחמאס ולא יכולים לצאת. אחמד סיאם - אבו חמזה - משתמש בחוסים ובחולים בתוך בית החולים רנתיסי כמגן אנושי ומסכן אותם".

הפלסטינים מדווחים הערב על תקיפות רבות באזור דיר אלבלח שבמרכז הרצועה, ובכלל זה גם באזור החוף של דיר אלבלח. כמו כן דווח על תקיפה מוגברת של צה"ל במחנה הפליטים א-שאטי, הנחשב מעוז חמאס בצפון העיר עזה. על פי הדיווחים, צה"ל מתקרב לעבר בית החולים שיפא. 

דובר צה"ל מסר כי לוחמים מחטיבה 551, בשיתוף לוחמים מיחידת יהל"ם, איתרו והשמידו מנהרות טרור במרחב בית חאנון שבצפון רצועת עזה. בין היתר, איתרו הלוחמים פיר מנהרת טרור בקרבת בית ספר של אונר"א, והשמידו את המנהרה.

(קרדיט: דובר צה"ל)

גורם בטחוני בישראל אמר כי "בעקבות התקיפות האוויריות, הפעילות ההנדסית מהקרקע והרג מפקדים בכירים - מערכת הפיקוד והשליטה של חמאס נשברת. הם לא מצליחים להוציא התקפות מסודרות בעזה ובפאתיה".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר כי לאחר שצה"ל אפשר לתושבי עזה לנוע היום דרומה, ניצלו כמה עשרות אלפי עזתיים את המסדרון הבטוח ואכן עזבו לדרום הרצועה.

הערב התיר צה"ל לפרסום כי סמ"ר נועם יוסף אבו, בן 20, מדימונה, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בכך הגיע מספר החללים מאז תחילת המלחמה ל-351. בנוסף, שני לוחמים מגדוד 7107, לוחם מגדוד 198 ולוחם מגדוד 196 נפצעו באורח קשה בקרבות שונים היום בצפון רצועת עזה.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה