חדשות בארץ

הותר לפרסום: מאיר מויאל הוא האזרח שנהרג מפגיעת נ"ט בגבול הצפון; שני לוחמים נפצעו בחילופי אש

חיזבאללה שיגר טיל נ"ט לעבר עמדה צבאית וצה"ל תקף בתגובה. מצב הפצועים מוגדר קל עד בינוני. מויאל הי"ד, תושב קריית שמונה, נהרג שלשום מפגיעת טיל נ"ט ביפתח. ברצועה הותקפו פירי מנהרות וחוסלו מחבלים

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הותר הערב (רביעי) לפרסום כי האזרח שנהרג שלשום מפגיעת טיל נ"ט שירה החיזבאללה לעבר מרחב יפתח בגבול הצפוני, הוא מאיר מויאל הי"ד, בן 55 מקריית שמונה. הוא נהרג בשעה שביצע שליחות עבור צה"ל. הלוויתו תערך הערב. 

אחר הצהריים הובאו לחדר הטראומה במרכז הרפואי זיו שני לוחמי צה"ל, שנפצעו באורח קל עד בינוני כתוצאה מפיצוץ טיל נ"ט, שירה החיזבאללה לעבר עמדה צבאית בגבול הצפון. אחד הפצועים סובל מפגיעות הדף והשני מפגיעת רסיסים. במקביל פונו לבית החולים אסותא באשדוד מספר חיילים שנפצעו בקרבות ברצועה. מצבם של שניים מהם מוגדר קשה.

כוחות צה"ל תקפו אחר הצהריים עמדות לשיגור טילי נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. כמו זוהו שני שיגורים לעבר מרחב שתולה ומרחב יפתח. צה"ל תקף בירי טנקים וארטילריה את מקורות הירי. אין נפגעים.

ברצועה, לוחמי חטיבה 7 זיהו עמדה לשיגור נ"ט ותצפית בה שהו מחבלי חמאס, העמדה חוברה במעבר תת קרקעי למחסן אמצעי לחימה. הלוחמים הכווינו תקיפה מהאוויר והתשתית נפגעה. המחבלים שנמלטו לגג המבנה חוסלו בתקיפה נוספת. על פי דווח פלסטיני חיל האוויר השמיד את מסגד אל-סחווה באזור אל-סתאר אל-גרבי, מצפון לחאן יונס, מדרום לרצועת עזה.

לוחמים מחטיבה 460 איתרו פירי מנהרות ומפקדה של חמאס ברצועה, והשמידו אותן. לפי צה"ל, ניתן היה לראות את היערכות הארגון לשהייה ממושכת במנהרות, באמצעות חיבור לאמצעי מים וחמצן. בנוסף, לוחמים מחטיבת הנח"ל פשטו על מוצב אימונים של חמאס בצפון הרצועה. מתחת למוצב אותרו מנהרות ופירים, שהושמדו. בסך הכל הושמדו 130 פירים ברצועה מתחילת המלחמה.

ארגוני הטרור שיגרו מאז הצהריים מספר רקטות לעבר יישובי העוטף, לא דווח על נפגעים. מצה"ל נמסר כי זוהה גם מיקום של משגרי מרגמות לעבר מדינת ישראל, וכלי טיס ומטוס קרב תקפו את עמדת השיגור והמחבלים.

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, אישר אחר הצהריים כי צה"ל האריך בשעה נוספת, עד לשעה שלוש אחר הצהריים, את המסדרון ההומניטרי הבטוח בכביש סלאח א-דין. אלפי תושבי מרכז הרצועה והעיר עזה ניצלו זאת כדי לנוע דרומה לאזור שהוגדר בטוח.

תגיות:נפגעיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה