חדשות בעולם

מי מרעיש בקצה החלל?

ניסוי שנערך בעזרת כדור פורח הקליט קולות מהאזור הנקרא 'קצה החלל'. מדענים מתווכחים מה מקור הרעש: גלי ים? חוות רוח? האזינו לקולות ונסו גם אתם לנחש

אא

קולות מסתוריים מקצה החלל הוקלטו במהלך ניסוי כדור פורח שביצע סטודנט מטעם נאס"א.

הוגה הניסוי הוא דניאל באומן, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת צפון קרוליינה. הוא תכנן ובנה את הציוד הדרוש לביצוע הניסוי. רגישות חיישני ההקלטה הייתה גבוהה מספיק כדי להקליט את האינפרה-סאונד באטמוספירה, פעולה שלא נעשתה כבר חמישים שנה. אינפרה-סאונד הם גלי קול בתדרים מתחת ל-20 הרץ, ולפיכך מתחת לטווח השמיעה האנושי, אולם בעזרת האצת ההקלטות ניתן לשמוע את הקולות.

הכדור הפורח שבנה באומן התרומם לגובה של כ-38 קילומטרים מעל כדור הארץ, אזור שסמוך לחלל – מעל גבול הטיסה של מטוסים אבל מתחת לגבול האטמוספירה.

חיישני האינפרה-סאונד שבכדור הפורח הקליטו את הרעשים הלא מזוהים מעל ניו מקסיקו. באומן דיווח על הניסוי ועל הרעשים בוועידה השנתית של החברה הסיסמולוגית באמריקה, ומאז מעלים חוקרים השעות שונות לגבי מקור הרעשים.

בין ההשערות שהועלו עד כה: רעשים שהגיעו מחוות רוח מתחת למסלול הטיה של הכדור, רעש גלי הים, מערבולת אוויר, גלי גרביטציה, ואולי ויברציות שנגרמו על ידי כבלי הכדור. באומן ועמיתיו מתכננים לשלוח כדור פורח נוסף אל קצה החלל בהמשך השנה, בתקווה שהקלטה נוספת תסייע לפענח את התעלומה. 

תגיות:חלל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה