חדשות בארץ

נתניהו: "ננצח ולא נעצור - עד לניצחון. האויב יושמד"

ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר גנץ מסרו הצהרות לתקשורת. נתניהו: "אם חיזבאללה יבחר להיכנס למלחמה - הוא יעשה את טעות חייו". גלנט: "נחריב את החמאס". גנץ: "יהיה זמן להפגנות, לדיונים, לתחקירים - על הכול. כעת הזמן להילחם ולנצח - רק זה"

נתניהו, גלנט וגנץ. ארכיון (צילום: DANA KOPEL/POOL)נתניהו, גלנט וגנץ. ארכיון (צילום: DANA KOPEL/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת, במהלכה אמר כי ישראל תמשיך בלחימה נגד החמאס: "מאז תחילת התמרון הקרקעי, השמדנו אינספור מפקדות, מנהרות ובסיסים של חמאס בעזה. מקומות שחמאס לא חשב שנגיע אליהם. העיר עזה מכותרת. אנחנו פועלים בתוכה ומעמיקים את הלחץ על חמאס. חיסלנו אלפי מחבלים מעל הקרקע ומתחת לקרקע. אנחנו פועלים בזירה המדינית לתת לצה״ל מרחב תמרון. אני אומר למנהיגים - אם אנחנו לא ננצח, אתם הבאים בתור. ננצח ולא נעצור עד לניצחון. האוייב שטבח בנו יוכה שוק על ירך. הוא יושמד ועזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

בסוגיית הפסקת האש והלחימה מול חיזבאללה, הצהיר ראש הממשלה: "אם חיזבאללה יבחר להיכנס למלחמה - הוא יעשה את טעות חייו. לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו. למשפחות החטופים אני אומר: אנחנו פועלים בכל האמצעים והחזיתות להשיב את יקירכם, יקירינו, הביתה".

מוקדם יותר מסר שר הביטחון יואב גלנט אף הוא הצהרה לתקשורת, בה התייחס ללחימה בעזה ולאיומי החיזבאללה. לדבריו, "יחיא סינוואר מסתתר עכשיו בבונקר. מנותק קשר מסביבתו. שרשרת הפיקוד שלו הולכת ונשחקת. עזה הפכה לבסיס הטרור הגדול ביותר שנבנה אי פעם. צה"ל ממשיך בלחימה ומתקדם ואנחנו נחריב את החמאס. נילחם עד שנשיג את המטרות ועד להשבת החטופים. הלחצים עלינו ילכו ויגברו, ונדרש להחלטות קשות. עבורי, אי אפשר לעצור את הלחימה, עד שמגיעים להישגים שלה. אין הליכה לאחור, אין עצירה - רק הליכה קדימה".

שר הביטחון הוסיף כי "לאחרונה נשמעות המילים הפוגה הומניטרית. אין לנו עניין לפגוע באזרחים. עבורי הפוגה הומניטרית זה קודם כל החטופים שלנו. לא תהיה הפוגה בלי החזרת חטופים. באשר ללחימה בצפון, אנחנו לא מעוניינים במלחמה עם החיזבאללה, אבל אם הוא יגרור אותנו לכך, לבנון תשלם מחיר כבד".

גם השר בני גנץ מסר הצהרה, בצל ההפגנות שמתקיימות בעיצומה של המלחמה, ואמר: "יהיה זמן להפגנות, לדיונים, לתחקירים - על הכול. כעת הזמן להילחם ולנצח - רק זה". הוא התייחס גם לסוגיית השבת החטופים: "אני מבטיח - נעשה הכל כדי להביא אותם הביתה - בכוח ובמעשה מדיני".

גנץ שלח מסר לקהילה הבינלאומית ולתושבי הגליל והנגב שפונו מבתיהם: "אין מקום שבו מתחבאים רוצחי ילדים שיהיה חסין. אנחנו במלחמה רב-זירתית. המוקד הוא עזה, אך אנחנו נלחמים בהגנה ובהתקפה גם בצפון וגם במקומות אחרים. אנחנו תוקפים בעומק האויבים. מי שחושב שאנחנו מנהלים משוואות - כדאי שילמד את לוח הכפל. אני מבטיח גם לתושבי הצפון, תוכלו לגור בבתיכם בביטחון ובתקווה. דין מטולה כדין תל אביב כדין כפר עזה. גם אם ייקח זמן - זהו צו קיומנו".

אחר הצהריים ביקר ראש הממשלה בבסיס צאלים, במרכז הלאומי לאימוני יבשה, ונפגש עם צוערי בה"ד 1, עם מפקדי המרכזים וראשי הענפים ועם לוחמי יחידת אגוז וסיירת חרוב.

נתניהו אמר ללוחמים: "אני רוצה להגיד לכם שמה שאנחנו רואים בתוך השטח, מהדיווחים שאני מקבל וקבינט המלחמה מקבל, והדיבור עם המפקדים ועם החיילים - זה הצלחה בלתי רגילה. אני אומר לכם, היו כאן אמריקנים - באו והסבירו לנו מה היה בפלוג'ה ומה היה פה ומה היה שם, והם משתאים על ההישגים שלנו. זה נכון שיש גם בעיות; יש רחפנים, יש מטענים ויש נ"ט. זה נכון. יש לפעמים גם אבדות מאוד כואבות, אבל בסך הכל ההצלחה היא פנומנלית. משום שאנחנו נכנסים לשם, פוגעים באויב - זאת הצלחה אדירה. אנחנו לא מתכוונים להפסיק, אנחנו מתכוונים להמשיך עד הסוף".

תגיות:יואב גלנטבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה