חדשות בארץ

לראשונה: רקטות ארוכות טווח נורו מלבנון; צה"ל השלים את כיתור העיר עזה

זו הפעם הראשונה מאז תחילת הלחימה בזירה הצפונית שארגוני הטרור משגרים רקטות בעלות טווח בינוני. צה"ל פגע במבנים סביב בתי החולים הגדולים ברצועת עזה

זירת נפילה בקריית שמונה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)זירת נפילה בקריית שמונה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

לראשונה מאז החלה הלחימה בזירה הצפונית, ארגוני הטרור שיגרו לפנות ערב (שני) מלבנון מטח של 30 טילים בעלי טווח בינוני ומעלה. המטח שוגר לעבר אזור הקריות, עכו, נהריה ומרכז הגליל המערבי.

מלבד מספר נפילות בודדות בשטח פתוח, היתר יורטו. לא דווח על נפגעים. גדודי עז א-דין אל-קסאם-לבנון, המשויכים לחמאס, נטלו אחריות על הירי. צה"ל תקף בתגובה בעוצמה בדרום לבנון. בשעות הבוקר והצהריים שיגרו המחבלים מספר טילי נ"ט לעבר מלכיה, דישון, אביבים והגליל המערבי. רקטה אחת גרמה לנזק למספר כלי רכב. לא דווח על נפגעים.

בזירה הדרומית השלימו כוחות צה"ל את כיתור העיר עזה, וכן את ביתור הרצועה לשני חלקים, צפון ודרום. חיל האוויר חזר אחר הצהריים לתקוף בעוצמה במספר מוקדים בעזה, לאחר שצה"ל אישר, בין 10:00 בבוקר ועד השעה 14:00, מעבר "בטוח" כמסדרון הומניטרי אותו ניצלו תושבים מהעיר עזה כדי לברוח דרומה.

על פי גורמי הביטחון, כוחות חמאס בג'באליה ובית חאנון נפגעו באופן משמעותי, וכעת המיקוד בצה"ל הוא על דרום ומערב העיר עזה. כמו כן, בוצעה תקיפה בחאן יונס. הפלסטינים דיווחו כי צה"ל השמיד את הפאנלים הסולאריים בבית החולים שיפא בעזה וכן תקף מבנים סביב בית החולים האינדונזי. דובר צה"ל הכחיש זאת. כזכור, בשבוע שעבר סיפקו צה"ל והשב"כ הוכחות לכך שמתחת לשני בתי החולים ישנן מנהרות פיקוד של החמאס.

היום הותר לפרסום כי מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל במהלך הלילה את ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס בחטיבת מחנות המרכז. עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז, לקח חלק בשילוח מחבלי נח'בה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותיכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה. עספה היה כלוא בישראל בין השנים 1992-1998, על רקע מעורבותו בפיגועים לעבר יישובים ישראליים, והיה מעורב לאורך השנים בקידום פיגועים רבים לעבר אזרחים ישראלים וכוחות צה"ל.

 
(צילום: דובר צה"ל)
 

חיסול מפקד גדוד דיר אל-בלח (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:לבנוןחמאסמלחמת חרבות ברזלירי טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה