חדשות טובות

החייל שנלחם במחבלים - ביקש לזרז את גיורו: "אני רוצה למות כיהודי"

גיור מיוחד הושלם השבוע בבית הדין הצבאי, בעקבות בקשתו של חייל שלחם מול המחבלים בכפר עזה 'למות כיהודי'

אא

לפני כעשרה חודשים החל א', לוחם ביחידה מיוחדת, את תהליך הגיור שלו.

לאחר שנלחם 'פנים מול פנים' בקרבות מול המחבלים בכפר עזה, פנה השבוע א' בבקשה מיוחדת לבית הדין הצבאי, שיכיר במגבלות התקופה ויזרז את תהליך הגיור, על מנת שיוכל להשלימו בהקדם. בשבוע שעבר אושרה בקשתו וא' התייצב בבית הדין הצבאי לגיור, בפני שלושה דיינים. 

במעמד הזה ביקשו הדיינים לבחון את כוונותיו האמיתיות של א', ולעמוד על תוכו כדי להחליט האם הוא כשיר לתהליך הגיור. רגע מרגש ומכונן נרשם כאשר שאלו אותו הדיינים מדוע ביקש להקדים ולזרז את הליך הביקור. תגובתו הייתה: "רציתי לבוא היום לכאן כדי להשלים את הגיור כי אני יודע שאני עלול למות בקרב, ואם זה חס וחלילה יקרה - אני רוצה למות כיהודי. לכן חשוב לי לא לחכות", אמר בקול רועד ובהתרגשות מהולה בדמעות. 

הדיינים, שהתרגשו מאוד מתשובתו, ביקשו מצוות הרבנות הצבאית לסייע בידם כדי להשלים את גיורו - עוד באותו יום. אנשי הרבנות נעתרו לבקשה, ועוד באותו יום - הוכנס א' לרשימה נוספת של מועמדים לגיור, בו הושלם תהליך הגיור שלו. בתום הדיון ביקש א' את רשות הדיבור, וריגש את הנוכחים בשנית כשאמר כי בדיון הראשון "זו הייתה הפעם הראשונה שבה הרשיתי לעצמי להוציא את כל מה שהצטבר בתוכי מאז תחילת המלחמה. בגלל כל מה שראיתי בקרבות מול המחבלים, הבנתי שאני חייב לעשות הכל כדי לסיים את תהליך הגיור מהר".

קצין בית הדין לגיור צבאי, סא"ל קובי גרידיש, אמר כי הסיפור של א' "שבה את ליבנו. כולנו התרגשנו איתו במעמד קבלת עול המצוות שלו". עוד הוסיף גרידיש כי מאז תחילת המלחמה, הרבנות הצבאית קיבלה עשרות פניות של חיילים וחיילות שמבקשים להתגייר ולהצטרף לעם היהודי. 

תגיות:יהודיעם ישראללוחםמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה