חדשות בארץ

חברת כנסת מטעם רע"מ: "לא שחטו תינוקות" – היו"ר עבאס קרא לה להתפטר מהכנסת

חברת הכנסת אימאן חטיב-יאסין הודתה שלא צפתה בסרט הזוועות שהכין דובר צה"ל, אך טענה כי מחבלי החמאס לא רצחו תינוקות. לדבריה הטבח נוגד את האסלאם, "אבל אי אפשר להתעלם ממה שהיה לפני". השר לוין: "הזדעזעתי. דבריה חמורים"

מסור עבאס (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מסור עבאס (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

יושב ראש מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, פנה אחר הצהריים (ראשון) לחברת סיעתו, אימאן חטיב-יאסין, ודרש ממנה להתפטר מהכנסת. זאת, לאחר שבריאיון שנתנה לערוץ הכנסת, ציינה כי למרות שלא צפתה בסרטון הזוועות שהציג דובר צה"ל, היא "שמעה" שהחמאס "לא שחט ילדים".

יאסין הוסיפה כי אומנם "אם זה קרה זה מביש, הטבח נוגד את האסלאם, זה לא אנושי ואני כאישה דתייה ומוסלמית - הדבר נוגד את הדברים של האסלאם, גם בזמן מלחמה. אבל אי אפשר להתעלם ממה שהיה לפני".

יו"ר רע"מ, שצפה בסרט, התבטא מאז נגד הטבח בגנות חמאס ונגד המעשים, ולאחר התייעצות עם חברים נוספים בסיעתו דרש את התפטרותה של יאסין. יש לציין כי הוא אינו רשאי על פי החוק לסלקה מהכנסת, ורק חברת הכנסת תחליט על המשך דרכה.

שר המשפטים יריב לוין הגיב לדברים של יאסין: "הזדעזעתי מדבריה החמורים של ח"כ אימאן חטיב יאסין, שיש בהם משום הכחשה של הטבח הנורא שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. כבר לפני מספר ימים, עוד בטרם הדברים של ח"כ חטיב יאסין, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד המשפטים לגבש הצעת חוק שתאסור את הכחשת הטבח ותקבע ענישה מחמירה למי שיעשה כן".

השר חילי טרופר מסר: "דבריה של חברת הכנסת יאסין הם חרפה איומה. אסור להכחיש או להתכחש לזוועות ולטבח האיום שבוצע בידי מחבלי החמאס בילדים, בנשים, בגברים ובקשישים. טוב עשתה הנהגת רע"מ שהודיעה לחברת הכנסת יאסין שעליה להתפטר. אין לה מקום בכנסת ישראל".

ח"כ אוהד טל הוסיף: "הכחשת הזוועות הנאציות של חמאס חמורה בדיוק כמו הכחשת שואה. צפיתי בסרט הזוועות של דובר צה"ל על אירועי השבת השחורה. הנאצים הארורים שחטו ושרפו ילדים, פגעו בנשים ורצחו אותן. אימאן חטיב יאסין היא בושה למין האנושי, וכל שנייה שהיא חברה בכנסת ישראל היא בושה של כולנו".

דרישה לכנס את ועדת האתיקה

סגן יו"ר הכנסת, ניסים ואטורי, פנה הערב ליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, וביקש לכנס את ועדת האתיקה ולהרחיק את חטיב מהכנסת. במכתב התלונה נכתב: "מדינת ישראל והעם היהודי כולו חוו את היום הקשה ביותר מאז השואה. קרוב לאלפיים איש נרצחו, נטבחו ונחטפו בפשעי מלחמה אכזריים שלא נראו שנים רבות. אין בית אשר אין בו מת, יהודים וערבים, דתיים וחילונים, כולם ללא יוצא מן הכלל. לצערי ישנם אזרחים בודדים שבוחרים לירוק לבאר ממנה הם שותים, ומעלים פוסטים שבהם הם מביעים תמיכה או הצדקה לרצח הנורא שארע בשמחת תורה. אין לי מה להוסיף, מלבד זה שהיא מכחישת שואה פשוטו כמשמעו, ואסור לה ולו לשנייה אחת להישאר בכנסת. המשך כהונתה בכנסת הינה תקיעת סכין בלב המשפחות הנפגעות ובלב כל אזרחי ישראל יהודים וערבים כאחד".

תגיות:חמאסרע"מהסתה לטרורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה