חדשות בארץ

התושבים התפנו מהיישובים - והמשטרה נאבקת במעשי הביזה

משטרת ישראל מדווחת על עלייה במעשי הביזה, מצד גנבי רכוש, ביישובים שתושביהם פונו בשל המלחמה. משרד הביטחון סיים לפנות תחמושת ושרידי אמל"ח מהיישובים בעוטף. ציוד נגנב ממשפחות החטופים

גניבת סחורה בעיר שדרות (צילום: משטרת ישראל)גניבת סחורה בעיר שדרות (צילום: משטרת ישראל)
אא

משטרת ישראל מדווחת היום (ראשון) על עלייה במעשי ביזה המתבצעים ביישובים שפונו על ידי תושביהם עקב המלחמה. לא מעט מקרים אירעו בימים האחרונים בעיר שדרות, שמרבית תושביה עזבו את העיר ומעט מהם חזרו בימים האחרונים.

במקביל, משטרת מחוז תל אביב פתחה היום בחקירה, בעקבות תלונה של מספר משפחות של חטופים ונעדרים, שדיווחו על כי נגנב מהן ציוד יקר ערך. המשפחות ישנו הלילה במאהל אותו הקימו ברחבת מוזיאון תל אביב. לדברי המתלוננים, בזמן שישנו נכנס אלמוני למספר אוהלים וגנב מחשבים, ציוד יקר ערך ומכשירים סלולריים.

אחר הצהריים הצליחה המשטרה לעצור ארבעה חשודים בביצוע הגניבה. ברשותם נתפסו מחשב נייד, מכשיר טלפון נייד, אזניות, מפתחות לרכב ומצלמה. הציוד הוזחר למשפחות.

בסוגיית מעשי הביזה והגניבות, על פי גורמים במשטרה, העובדה שיישובים פונו עקב הלחימה גרמה לגנבי הרכוש להגיע לאזור, ובחלק מהמקרים נעצרו תושבים שנותרו ביישוב וחשודים בגניבה מבתים ומחנויות ריקות.

בשבוע שעבר נעצרו מספר חשודים בזמן שגנבו ציוד שנותר באתר הטבח במסיבה בעוטף, ובמספר מקרים נעצרו חשודים בביזה ביישובים בסביבה.

בעיר שדרות, שפונתה מתושבים, עצרה המשטרה במהלך סוף השבוע חשודים שנתפסו לאחר שביצעו עבירות של התפרצות לבתי עסק וגניבת רכב. תחילה נעצר תושב שדרות שהחליט לא לעזוב את העיר, בזמן שפרץ לסניף של רשת "רמי לוי", וגנב בקבוקי אלכוהול בשווי אלפי שקלים.  

במקרה אחר, הבחינו שוטרים במונית שהתנגשה בעץ. שוטרים ניגשו לשני יושבי הרכב כדי לברר אם נפגעו, ואז הבינו כי השניים גנבו קודם לכן את הרכב מתושב שדרות, נהג מונית שפונה מהעיר והותיר את המכונית בחניית ביתו. במקרה נוסף נעצר חשוד תושב שדרות בעת ניסיון ביזה בחנות.

משרד הביטחון: 7 יישובים נוקו מתחמושת

משרד הביטחון עדכן היום כי שבעה יישובים בעוטף נוקו מתחמושת וזוכו על ידי הרשות לפינוי מוקשים ונפלים. כמו כן, 20 מיליון שקלים הוקצו לשיקום ראשוני ועיבוי מרכיבי הביטחון ביישובים (גדרות, שערים, מצלמות, מים, חשמל ועוד). בימים האחרונים פועלת הרשות לפינוי מוקשים ונפלים בקיבוץ בארי, על מנת לנקות ולזכות אותו מנפלים ומשאריות תחמושת.

מנתונים נוספים שהציג משרד הביטחון עולה כי 313 מבנים אשר נפרצו ונפגעו במתקפה ב-7 באוקטובר נסגרו. במקביל בוצעה בדיקה של מבנים מסוכנים. סופקו רכבי ביטחון חלופיים לרבש"צים ועשרות רכבים שכורים לתושבים אשר רכביהם ניזוקו בלחימה.

תגיות:משטרהמלחמת חרבות ברזלביזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה