חדשות בארץ

שיגורים לצפון, צה"ל תוקף ברצועה אך יפתח מסדרון הומניטרי

החיזבאללה שיגר מספר טילי נ"ט לעבר מוצבים ויישובים בצפון הארץ, וצה"ל תקף בתגובה חוליות שיגור. ברצועה הלוחמים מתקדמים בזהירות לפאתי העיר עזה, ופגעו במנהרות ובתשתיות של חמאס. חייל צה"ל נהרג ברצועה

כוח צה"ל בחוף עזה (צילום: דובר צה"ל)כוח צה"ל בחוף עזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר לפרסום בצהריים (ראשון) כי חייל נהרג בקרבות בתוך רצועת עזה. שמו: סמל יהונתן מימון הי"ד, בן 20, מאופקים, לוחם בסיירת נח״ל. בכך עולה מספר חללי צה"ל מאז החל התמרון הקרקעי ל-31. מספרם של חללי צה"ל מאז תחילת המלחמה עלה בעקבות כך ל-346.

צה"ל פיזר הבוקר מנשרים בצפון ומרכז הרצועה, וקרא לאוכלוסייה העזתית לנוע דרומה לאזור שלא מותקף. בצבא אישרו כי החל מהשעה עשר, ועד שתיים בצהריים, יאפשר צה"ל מסדרון תנועה הומניטרי לאלה שמבקשים להתרחק לאזור בטוח.

אתמול צה"ל אפשר מסדרון דומה, ומחבלי חמאס ניסו לפגוע בחיילי צה"ל שאבטחו מרחוק את תנועת האזרחים שביקשו להימלט מהעיר עזה. דובר צה"ל בשפה בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, אישר אמש כי על אף שחמאס ירה פצצות מרגמה וטילי נ"ט לעבר כוחות צה"ל בעת שעסקו בפתיחת הציר מצפון הרצועה דרומה, צה"ל יאפשר כאמור גם היום תנועה בכביש צאלח א-דין.

אדרעי פנה לתושבי עזה וכתב: "למען ביטחונכם, נצלו את הזמן המצורף לנוע דרומה מעבר לואדי עזה. אם אכפת לכם מעצמכם ומיקירכם, צאו דרומה לפי ההנחיות שלנו. תהיו בטוחים שבכירי חמאס כבר דואגים להגן על עצמם".

בישראל בודקים כיצד להיענות להצעה האמריקנית לאפשר כניסת דלק לרצועה, בעיקר לצורכי רפואה. גורם מצרי מסר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד", שמשלחת ישראלית ביטחונית ביקרה בקהיר ביום רביעי שעבר. לדברי הגורם, ישראל חיפשה פתרון להכנסת כמות מוגבלת של דלק לרצועת עזה, כדי לענות על צורכי בתי החולים, מבלי שיגיע לידי לחמאס. נציין כי בישראל הבהירו כי דלק לא ייכנס לרצועה ולא תהייה הפסקת אש שאינה כוללת את שחרור החטופים.

תקיפות מהים ומהאוויר

צה"ל חידש הבוקר תקיפת מטרות של חמאס לאורך החוף העזתי באמצעות כלים של חיל הים. זאת בנוסף לתקיפות של חיל האוויר הממוקדות במספר נקודות ברצועה. צה" ל כעת מתמקד בעיקר במטרות שלא נראות מהאוויר, ויש צורך לטפל בהן מהקרקע.

בצה"ל ציינו כי מאז תחילת הלחימה הותקפו מעל 2,500 מטרות ברצועה, וחוסלו מאות מחבלים אם לא למעלה מזה. כמו כן הושמדו תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה, עמדות תצפית ומפקדות מבצעיות ופיקודיות של חמאס.

בצפון שיגרו הבוקר מחבלי החיזבאללה טילי נ"ט לעבר מוצבים ויישובים. לא דווח על נפגעים או נזק. בתגובה תקף צה"ל עמדות שיגור וחוליות מחבלים.

תגיות:עזהצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה