חדשות בארץ

בלינקן נפגש עם נתניהו; דיווח בארה"ב: "זמן מוגבל עבור ישראל לפני הקריאה להפסקת אש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, בקריה בתל אביב, ולאחר מכן עם חברי הקבינט המצומצם. אלפי פועלים עזתים שוחררו בחזרה לעזה

נתניהו ובלינקן. הבוקר (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)נתניהו ובלינקן. הבוקר (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
אא

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, נחת הבוקר (שישי) בישראל, לביקור שלישי מאז תחילת המלחמה. עם נחיתתו נסע בלינקן לקריה בתל אביב, שם נפגש תחילה בארבע עיניים, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בסיום הפגישה החלה פגישה נוספת, הפעם עם חברי הקבינט המצומצם. בפתח הפגישה המורחבת נתניהו הציג למזכיר המדינה ומשלחתו חלקים מהסרט שהוכן על ידי דובר צה״ל, המציג את הזוועות והטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

בלינקן עדכן כי הקונגרס האמריקני הצביע אמש על חבילת סיוע לישראל בסך של 14 מיליארד דולרים. יש לציין כי לקראת אפשרות של מלחמה רב-זירתית, משרד הביטחון רכש אמצעי לחימה בשישה מיליארד שקלים מהתעשיות הביטחוניות הישראליות. בנוסף בוצע רכש מאירופה ומארה"ב של פצצות, טילים, מכ"מים, מל"טים, רכבים ממוגנים, אמבולנסים צבאיים, ציוד רפואי ועוד.

בתום הפגישה עם בלינקן עדכנו גורמים בלשכת נתניהו כי ראש הממשלה הבהיר לאמריקנים שלא תותר הכנסת דלק לעזה. בלינקן מצידו הבהיר כי לישראל "יש זכות וחובה להגן על עצמה, וכי ארצות הברית עושה כל שביכולתה כדי להשיב בבטחה את החטופים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה. כמו כן, חשוב מאוד לעשות הכול כדי להגן על אזרחים שנקלעו לזירת הקרבות בעזה".

הקבינט המדיני-ביטחוני דן אמש במספר סוגיות הקשורות למלחמה, ובדרכי ההתנהלות מול הרשות הפלסטינית. בתום הדיון הוחלט כי ישראל תעביר לרשות את הכספים המגיעים לה מגביית המיסים, אולם יקוזזו מהם הסכום המיועד לעזה והסכום המיועד לתשלום למחבלים הכלואים בישראל.

מרבית שרי הקבינט הצביעו בעד, מלבד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שנמנע, והשרים איתמר בן גביר ומירי רגב שהתנגדו להעברת כספים מכל סוג, כולל לרשות הפלסטינית. סמוטריץ' פרסם הבוקר הודעה בה ציין כי "דרישתי לקזז את הכספים המועברים מהרשות לעזה התקבלה, ומחצית מהסכום לא תעבור".

עוד הוחלט כי מעתה ישראל מנתקת כל מגע עם עזה. לא יהיו יותר פועלים עזתים שיעבדו בישראל, והפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה יוחזרו לעזה. הבוקר שוחררו והועברו לעזה, דרך מעבר כרם שלום, 3,200 פלסטינים מעזה, שנשארו בישראל עם פרוץ המלחמה.

לחץ להפסקת אש

ברשת ה-CNN דווח היום כי "למרות ההצהרות הפומביות - מאחורי הקלעים, גורמים אמריקנים מאמינים שיש זמן מוגבל עבור ישראל, לנסות להגשים את המטרה המוצהרת ולהשמיד את חמאס במבצע הנוכחי שלו. זאת, לפני שהסערה על הסבל ההומניטרי והנפגעים האזרחיים והקריאה להפסקת אש, תגיע לנקודת מפנה".

דובר הפנטגון ציין בתגובה כי "אנחנו לא תומכים בהפסקת אש שיכולה לתת לחמאס זמן להתארגן מחדש". גם דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר כי "המושג הפסקת אש בכלל לא נמצא על השולחן כרגע".

השיחות עם שר החוץ בלינקן עשויות לשפוך היום אור על המשך הפעילות של ישראל בעזה. ההערכה היא כי בלינקן יבקש מהקבינט המצומצם לאשר "מספר הפוגות הומניטריות", והסכמה של ישראל להכניס יותר ממאה משאיות סיוע לעזה מדי יום.

תגיות:אנטוני בלינקןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה