חדשות יהדות

בשבת הקרובה: מיליון יהודים יקדישו את 'שבת עולמית' 2023 לחיילי צה"ל

מיזם 'שבת עולמית' שייערך בשבת הקרובה, פרשת וירא, יוקדש לחיילי צה"ל, בתפילה להחזרת החטופים ולהחלמת הפצועים ממתקפת חמאס בשמחת תורה

(צילומים: shutterstock, Erik Marmor/Flash90)(צילומים: shutterstock, Erik Marmor/Flash90)
אא

מיזם 'שבת עולמית' שייערך בשבת הקרובה (פרשת וירא) יוקדש לחיילי צה"ל, בתפילה להחזרת החטופים והחלמת הפצועים ממתקפת חמאס בשמחת תורה - כך הכריז הרב ד"ר זאב (וורן) גולדשטיין, הרב הראשי לדרום-אפריקה ומייסד המיזם 'שבת עולמית', במכתב פתוח ששיגר לציבור הישראלי.

במסגרת המיזם, תוקדש השבת הקרובה לחיילי צה"ל ולעם היושב בציון. למעלה ממיליון יהודים ביותר מ-100 מדינות ו-1,500 ערים בעולם יקדישו את 25 השעות של השבת בשמירתה כהלכתה, בתפילה ובעשייה חיובית - כאות הזדהות עם תושבי מדינת ישראל וחיילי צה"ל הנלחמים מעבר לקווי האויב ופועלים בנחישות ובגבורה.

'השבת העולמית' הוא פרויקט חובק ארצות ויבשות, שאותו מוביל הרב הראשי לדרום אפריקה מזה 10 שנים. היוזמה, שזוכה לחשיפה ולהתעניינות גוברת בתקשורת העולמית, פועלת לחבר יהודים מכל העולם לרעיון שמירת השבת בסימן Keeping It Together"" (שומרים את זה ביחד). מוביל היוזמה הרב גולדשטיין אף חיבר ספר מיוחד בשם 'שבת - יום לברוא את עצמך' שיצא לאור באנגלית ובעברית.

במכתב פתוח שפרסם הרב גולדשטיין לאזרחי ישראל בקריאה להצטרף ליוזמה, נכתב: "ברצוני לפנות אליכם, אזרחי ישראל, בִּשְׁמָה של יהדות דרום אפריקה, ובִשְׁמָן של קהילות ישראל בתפוצות ולהביע מעומק הלב רגשות של אהבה וחיבוק. אין מילים להביע את עומק ההזדהות שלנו כלפי התושבים במדינת ישראל האהובה בימים אלה. סיפורי הגבורה, תמונות הזוועה ותיאורי אומץ הלב, עוד יילמדו בדברי הימים של העם היהודי".

במכתבו מציין הרב, כי "בשבת הבאה, 3-4 בנובמבר (כ' במרחשוון, פרשת "וירא") - תתקיים 'השבת העולמית', לקראת מלאות שלושים לאירועים שבהם נרצחו אחינו ואחיותינו היקרים בשמחת תורה בארץ ישראל. השבת הזו תוקדש לזכר הקדושים, וכְאוֹת של סולידריות ואהבה למדינת ישראל ולאזרחיה.

"במסגרת 'שבת עולמית 2023' נתכנס יחד, בכל מקום בעולם, באווירה של אחדות ולכידות, כדי לציין את השותפות היהודית העולמית. השבת הזו תוקדש לזכותם של חיילי צה"ל הגיבורים, למען השבתם של החטופים במהרה, בריאים ושלמים. יחד נשמור את השבת הזו כהלכתה, בכל מקום מסביב לעולם, לזכותכם. אלו יהיו 25 שעות של התייחדות יהודית, ועשייה משפחתית וחברתית חיובית לטובת העם כולו".

נוכח מלחמת 'חרבות ברזל' בארץ, מקבלת היוזמה השנה חשיפת שיא, כאשר הצפי הוא כאמור להשתתפות של יותר ממיליון יהודים.

'שבת עולמית' מזמינה גם אזרחי ישראל להשתתף במיזם - בשמירת השבת הקרובה כהלכתה יחד עם יהודי העולם ובתפילה יהודית משותפת להצלחה ולניצחון, למען החיילים והחטופים ובתקווה לשלום וביטחון.

כזכור, לאחר פרוץ המלחמה הודיע הרב גולדשטיין על הסרת ממשלת דרום אפריקה מהתפילה המסורתית שיהודי המדינה נושאים לשלום המלכות, זאת עקב ההזדהות המקוממת של הנשיא רמפוסה עם ארגון חמאס והימנעותו מגינוי הטבח בשמחת תורה. "לא ראוי שנתפלל עבור ממשלה כזו". יהודי דרום אפריקה מסתפקים אפוא בתפילה לשלומם של תושבי המדינה, ללא אזכור הממשלה וראשיה.

תגיות:שבת עולמיתצה"לשמירת שבתמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה