חדשות בארץ

מטח לעבר המרכז; ראש אמ"ן: "המודיעין תחת פיקודי כשל, אני נושא באחריות העליונה לכך"

האלוף אהרון חליוה דיבר בטקס סיום קציני מודיעין: "זו מלחמת אין ברירה, על אופן הקיום שלנו כאן". הלחימה נמשכת: קרבות ברצועה וחילופי אש בצפון

תקיפה ברצועת עזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)תקיפה ברצועת עזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

צה"ל ממשיך אחר הצהריים (רביעי) בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, לצד תקיפות אוויריות. בצפון הארץ שיגרו מחבלים טילי נ"ט לעבר מוצבים בגבול הלבנון, וצה"ל חיסל חוליה של החיזבאללה. בחיל האוויר נערכים לאפשרות שהחות'ים ישגרו טילים וכטב"מים נוספים לעבר הדרום.

ראש אגף המודיעין, האלוף אהרון חליוה, דיבר היום בפני מסיימי קורס קציני מודיעין. חליוה התייחס לכשל המודיעיני שלא צפה את, המתקפה הרצחנית של שמחת תורה: "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה. כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה".

ראש אמ"ן הוסיף: "אנחנו מתמודדים עם אויבים גם מצפון וממזרח, מקרוב ומרחוק. זו מלחמת אין ברירה. היא לא מלחמה קיומית. קיומה של מדינת ישראל לא מונח על הכף. אולם זוהי מלחמה על אופן הקיום שלנו כאן. על השבילים והשדות, על חיי השגרה, על גני הילדים ועל בתי הספר ועל היכולת שלנו, של ילדינו ושל נכדינו, לחיות בארצנו בביטחון, בשלום ובחירות דורות קדימה".

15 חיילי צה"ל נהרגו ביממה האחרונה בלחימה בתוך רצועת עזה. גורם צבאי אמר, כי צה"ל "שילם מחיר כבד מאז החל התמרון הקרקעי, אבל הלוחמים שנהרגו הצילו חיים. הם מנעו בגופם התקפות נוספות על היישובים. מנעו רצח של תינוקות וקשישים. ההתקדמות הקרקעית חושפת את התשתיות, פוגעת ומשמידה מנהרות ואתרי שיגור וחיילי צה"ל הורגים מאות מחבלים שהתכוונו לחדור לישראל".

בצה"ל אמרו כי "זו לחימה מורכבת שכוללת מספר גדול של טילי נ"ט, רחפנים עם פצצות מרגמה, ירי צליפה, מטענים ומוקשים. החמאס לא באמת מעז להסתער על חיילי צה"ל, אלא פועל מתוך פירים, מנהרות ומבנים. בכל מקום שבו אנו מזהים התנגדות - יש שילוב של אש כבדה מהאוויר ומהקרקע".

מטח טילים לעבר המרכז ורקטות לעוטף

אחר הצהריים שיגרו המחבלים ברצועה כ-15 טילים לעבר גוש דן, ערי המרכז ואשדוד, ורקטות לעבר יישובי העוטף. דווח על שלוש נפילות בשטח פתוח באזור נתיב העשרה, לא דווח על נפגעים. בראשון לציון ובנס ציונה אותרו שלוש זירות נפילה בשטחים פתוחים וחבלני המשטרה ויפלו בהן. אין נפגעים.

בצפון הארץ שיגרו מחבלים טילי נ"ט לעבר מוצבים באצבע הגליל וצה"ל הגיב תחילה בירי ארטילרי. בהמשך חיסל את החולייה שביצעה את הירי. פצצות מרגמה נורו משטח לבנון לעבר היישוב שומרה שבגליל המערבי, וכלי טיס של צה"ל זיהה את החוליה שביצעה את הירי ותקף אותה. בנוסף, טנק של צה"ל תקף חוליות מחבלים שניסו לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב שתולה.

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום בדרום, קיבל סקירה על הלחימה, ונפגש עם לוחמים. בתום הסיור אמר: "פגשתי היום את לוחמי צה"ל בגבול רצועת עזה, אני שומע את הדיווחים ומתרשם מהפעולה של הכוחות. זאת פעולה נחושה, החלטית, יש שיתוף פעולה חזק מאוד בין כוחות היבשה והאוויר, בין מערכי האש מהים, מהאוויר ובכלל אל כיוון היעדים שלהם. יש הישגים חשובים מאוד בשטח - פוגעים במחבלים בכל הדרגים, מאלה שנלחמים בשטח ועד דרג המפקדים. הפעולה של צה"ל מביאה לחשיפת המנהרות, ליציאה של מחבלים החוצה ולמכות קשות שהם סופגים. לצערנו, יש גם מחירים בצד שלנו, כפי שקורה בכל קרב. אנחנו ממשיכים במלוא העוצמה".

תגיות:עזהלבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה