חם ברשת

"לעצור את השנאה והשיח המפלג": הפוסט המצמרר של לביא ליפשיץ ז"ל

כשהיה לביא ליפשיץ בן 15 וחצי הוא פרסם שברצונו לתרום מצלמות למשפחות נזקקות. בתקופת הקורונה הוא התנדב "לצלם כלות בת מצווה בחינם", ובהמשך ביקש: "לעצור את השנאה והאנטגוניזם". הפוסטים המרגשים של החייל שנפל בקרב

הלווייתו של לביא ליפשיץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הלווייתו של לביא ליפשיץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בשעות אלו שבהן מתקיימת  בהר הרצל לווייתו של לביא ליפשיץ ז"ל, לוחם סיירת גבעתי שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, נחשפת פעילות חסד מדהימה שאותה הוא הוביל כבר בגיל 15 וחצי. מעיון בעמוד הפייסבוק של לביא ניתן לראות כי כצלם מקצוען שעסק רבות בצילום תמונות, הוא החליט להקים מיזם למשפחות מעוטות יכולת שבמסגרתו יחלק להן מצלמות.

לביא כתב כך: "שמי לביא ליפשיץ, בן 15 וחצי, אני חובב צילום ומתעסק בזה יום-יום... הבנתי שזה צריך להיות נחלת הכלל, ושמגיע למשפחות ללא יכולת כלכלית ליהנות מצילום ולהכיר את התחביב עם כלים מקצועיים. אני רוצה לקנות מצלמות DSLRחדשות לכעשר משפחות שאין באפשרותן לקנות".

בהמשך הוא פירט איך יצא הפרויקט לפועל: "אני אצלם אירועים ובתי עסק, ובכל הכסף שאאסוף אקנה מצלמות ואתרום למשפחות מעוטות יכולת. כעת אני במשא ומתן עם חנויות צילום על כך שאני אשלם חלק, והן יתרמו את השאר, וכך נוכל לתרום יותר מצלמות".

לביא לא הסתפק בכך, ובהמשך, בתקופת הקורונה, הוא פרסם פוסט נוסף בו הציע את שירותיו כצלם שיגיע ללא כל תשלום, לצלם כלות בת מצווה שמצבן הכלכלי של משפחותיהן נפגע בעקבות הקורונה.

עוד פוסט שכתב בקיץ של לפני שנתיים, נגע לנושא ההפרדה בבריכה. "לא יכולתי שלא להתעלם בימים האחרונים מהפוסטים בעלי אלפי התגובות המדברים בנושא ההפרדה בבריכה ובפארק המים העירוני", כתב לביא. "מכיוון שנמאס לי מכמות השנאה והאנטגוניזם שמתפתח בעקבות נושא זה, ובעיקר בעקבות השיח המזלזל והילדותי שלא מוכן להקשיב לאחר, אני מבקש מקוראי הפוסט וחברי הקבוצה להפסיק בצורת השיח המפלג שמשתולל בקבוצה בימים האחרונים".

לביא הדגיש: "ברור לי שלא ניתן לעצור את הפוסטים בנושא, אבל כל אחד ואחת יוכלו לעצור רגע לפני שלוחצים על send לתגובה, ולשאול האם התגובה הזו באמת נחוצה או שהיא תגרום לפילוג נוסף. מאחל לכולם המשך קיץ כיף ורגוע".

כעת, שנים לאחר שפורסמו אותם פוסטים, הם צצים שוב והופכים למצמררים במיוחד, כשמתברר כמה איכות וחסד היו אצל הלוחם המיוחד הזה. יהי זיכרו ברוך.

תגיות:חרבות ברזללביא ליפשיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה