אמונה

איך אפשר לעמוד בכל הצער של עם ישראל?

"אני שומע גם את קול הניגון המופלא אשר יתנגן לעתיד לבוא בזמן המשיח. ניגון של שמחה ואושר. ניגון שינבע מן ההבנה הבהירה שכל הצרות והקשיים שעברו על עמנו, לא היו אלא לטובה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנו רואים שהקב"ה מוביל אותנו לכיוון אחד: להרים עיניים לשמיים ולסמוך רק עליו! אנו רואים זאת מעדויות רבות של ניצולים ופצועים מהמלחמה שאמרו, רגע לפני שחשבו שהם הולכים למות, "שמע ישראל", או הבטחות לשמור שבת, או הודיה ותפילה, או "אין עוד מלבדו" או "נ נח נחמ נחמן מאומן" ועוד המון סיפורים מדהימים – ולבסוף ניצלו ויכולים לספר לנו השגחות מופלאות אלה.

"כשהלב בוכה הזמן עומד מלכת / האדם רואה את כל חייו פתאום

אל הלא נודע הוא לא רוצה ללכת / לאלוקיו קורא על סף תהום" (מתוך השיר "שמע ישראל").

אומר רבי נחמן מברסלב: "על ידי שמירת שבת ממשיך על עצמו אור של משיח. גם ע"י תשובה", "על ידי תשובה, הרוח של משיח מנשבת על גזרות המלכויות ומבטלן" (ספר המידות ערך "משיח").

והנה סיפור חיזוק מופלא ביותר של ה"מגלה עמוקות", ר' נתן נטע שפירא זצ"ל, שזכה לגילוי אליהו הנביא וחי לפני כ- 500 שנים: בכל לילה הסתגר בחדרו לתיקון חצות, ולא אישר לאף אחד להיכנס. בני המשפחה הסתקרנו מאד, ושניים התחבאו בארון בלילה אחד. בבוקר נמצאו מתים. רבי נתן לקח גלות על עצמו, כי תקלה עצומה באה על ידו, ונדד חודשים רבים ללא תנאים. כשחזר לביתו, שאלה אשתו מה עשה בכל לילה בחדרו. ענה: "הייתי בוכה ומצטער כל כך בצער השכינה, עד שהייתי זוכה לשמוע את קול הבכי העובר בכל העולם, הבוקע מצרותיהם של כל עם ישראל, בכל מקום שהם. קול נורא הוא בכי זה ואין כוח באוזן אדם לסובלו. לכן הם מתו". "ואיך יכולת אתה לסבול זאת?", שאלה אשתו. ענה: "יען כי אני שומע גם את קול הניגון המופלא אשר יתנגן לעתיד לבוא בזמן המשיח. ניגון של שמחה ואושר. ניגון שינבע מן ההבנה הבהירה שכל הצרות והקשיים שעברו על עמנו, לא היו אלא לטובה".

שנזכה לניגון הזה היום!

"שמע ישראל, אלוקי, אתה הכל יכול / נתת לי את חיי נתת לי הכל
בעיני דמעה, הלב בוכה בשקט / וכשהלב שותק הנשמה זועקת.
שמע ישראל, אלוקי, עכשיו אני לבד / חזק אותי, אלוקי, עשה שלא אפחד
הכאב גדול ואין לאן לברוח / עשה שיגמר, כי לא נותר בי כוח" (מתוך השיר "שמע ישראל).

לרכישת הספר 'רזי התזונה' של הגב' ר. ל. פלץ לחצו כאן.

תגיות:צערמלחמהחרבות ברזלעם ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה