חדשות בארץ

צה"ל פעל בג'נין: נעצר בכיר בפת"ח, שקידם פיגועי טרור נגד ישראל

כוחות צה"ל עצרו במחנה הפליטים את עטא אבו רמילה, מזכיר הפת"ח בג'נין, ואחד מהגורמים הקיצוניים ביותר בפעילות הטרור נגד ישראל

פיר ובו תחמושת שנחשף בג'נין (צילום דובר צה"ל)פיר ובו תחמושת שנחשף בג'נין (צילום דובר צה"ל)
אא

צה"ל ממשיך לבצע מעצרים של מבוקשים ברחבי יו"ש, ולא רק בקרב פעילי חמאס. היום (רביעי) אישר דובר צה"ל כי בפעילות הלילה במחנה הפליטים ג'נין, נעצר עטא אבו רמילה, בן 63, מזכיר הפת"ח בג'נין.

אבו רמילה על ידי כוחות הביטחון כאחד מהגורמים הקיצוניים ביותר ביו"ש. חמושי גדודי חללי אל אקצא סרים למרותו, ולא אחת הוא איתגר לא רק את ישראל אלא גם את הנהגת הרשות הפלסטינית ברמאללה.

בחודשים האחרונים קידם אבו רמילה פעילות טרור, במימון של עשרות אלפי שקלים, וסייע למבוקשים ופעילי טרור. עיקר פעילותו התמקדה באזור ג'נין, והוא לקח חלק משמעותי בהסלמת המצב הביטחוני באזור. לאורך חודשים פעל כמסית מרכזי ברחבי יו"ש, וקרא לפגיעה בחיילי צה"ל ובמדינת ישראל תוך ניצול מעמדו הציבורי בשטח. גורמי הביטחון הסבירו כי "לנוכח מעמדו וקשריו ביו"ש ובחו"ל, פעילותו מהווה איום גבוה שחייב את מעצרו המיידי".

במהלך הפעילות בג'נין זוהתה חוליית מחבלים והיא הותקפה באמצעות כלי טיס. כמו כן, חוסל מחבל בטול כרם. לוחמים מדובדבן, סיירת חרוב, גדוד דוכיפת, הנדסה ומג"ב חשפו בג'נין, בסיוע כלים הנדסיים, מטענים מוכנים לשימוש. המטענים הוטמנו מתחת לכבישים במחנה, על מנת לפגוע בכוחות. במהלך הפעילות מחבלים חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהשיבו באש. בסריקות במחנה, כוחות דובדבן איתרו והשמידו פיר תת קרקעי שהכיל בתוכו תחמושת. לצד זאת הוחרם ציוד צבאי ותחמושת שנמצאו ברכב חשוד על ידי כוחות מג"ב.

בסך הכל נעצרו הלילה ביו"ש 46 מבוקשים, מתוכם 30 פעילים בחמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,180 מבוקשים ברחבי יו"ש, כ-740 משוייכים לארגון הטרור.

תגיות:צה"למעצר מבוקשיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה