חדשות בארץ

לראשונה במלחמה: צה"ל יירט בים האדום טיל באמצעות מערכת ה"חץ"

זו הפעם השלישית מאז תחילת המלחמה שנעשה ניסיון לפגוע בעיר הדרומית. המורדים החות'ים בתימן אישרו כי הם עומדים מאחורי השיגור

כוחות צה"ל בתוך הרצועה (צילום: דובר צה"ל)כוחות צה"ל בתוך הרצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

אזעקות נשמעו היום (שלישי) באילת, בעקבות זיהוי מעל הים האדום של טיל שעושה דרכו לאזור. לוחמי ההגנה האווירית יירטו את האיום, מחוץ לשטח ישראל.

דובר צה"ל אישר, כי היירוט בוצע באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". מדובר בפעם הראשונה מתחילת המלחמה שנעשה שימוש במערכת זו. על פי צה"ל, יורט טיל קרקע-קרקע שמערכות הגילוי של חיל האוויר עקבו אחר מסלולו.

כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו בשעות הבוקר בעקבות איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף ויירטו מטרות עוינות שטסו במרחב. המדובר בשני כלי טיס בלתי מאוישים שנשאו חומר נפץ. 

מאחורי השיגור עומדים המורדים החות'ים בתימן, ששיגרו בשבוע שעבר שני כלי טיס דומים, שיורטו אף הם. שבוע קודם לכן שיגרו החות'ים חמישה טילים ארוכי טווח לעבר הדרום, שיורטו על ידי ספינה של הצי האמריקני השוהה בים האדום.

לאחר לילה שקט, התחדשו היום האזעקות ביישובי העוטף, בעקבות שיגור רקטות מהרצועה. שלוש רקטות נפלו ביישוב בחוף אשקלון ואחת מהן פגעה בשטח של רפת וגרמה לפציעתם של מספר בעלי חיים. רקטה פגעה פגיעה ישירה גם בקיבוץ בנגב המערבי וגרמה נזק לבית. לא דווח על נפגעים.

צה"ל ממשיך הבוקר לתקוף ברצועה, קרקעית ואווירית. כוחות משולבים של צה"ל, בהכוונת שב"כ ואמ"ן, תקפו כ-300 מטרות במהלך היממה האחרונה, ביניהן פירי עמדות שיגור נ"ט ורקטות, פירי מנהרות ומתחמים צבאיים של החמאס. מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ושב״כ, חיסלו את מפקד גדוד בית לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס, נסים אבו עג'ינה, אשר שילח את המתקפות הרצחניות של חמאס ב-7 באוקטובר לקיבוץ ארז ולמושב נתיב העשרה.

יוגדל הסיוע ההומניטרי לדרום הרצועה

התקשורת בארה"ב דיווחה הבוקר כי הושגה הסכמה עם ישראל על הכנסתם של לפחות 100 משאיות סיוע הומניטרי, מידי יום, ממצרים לדרום הרצועה. כמו כן דווח, כי למרות ההתנגדות החד משמעית של מצרים, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מנהיגים אירופים ואמר להם: "צריך לנסות ולשכנע את מצרים להסכים ולארח פליטים מעזה באופן זמני.

תגיות:צה"למלחמת חרבות ברזלירי טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה