חדשות בארץ

נתניהו בישיבת הממשלה: "החמאס יובס. תהיה עזה אחרת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו בעיצומה של המלחמה, הצבנו יעד ברור להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס"

נתניהו (צילום: DANA KOPEL/POOL)נתניהו (צילום: DANA KOPEL/POOL)
אא

הממשלה קיימה הערב (ראשון) את ישיבתה השבועית, ובפתחה מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה בה התייחס למלחמה ולחטופים.

"אנחנו בעיצומה של המלחמה, הצבנו יעד ברור להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. את הדברים האלה אנחנו עושים באופן שיטתי. קודם כל שלב הבלימה שהסתיים. השלב השני הוא כתישה מן האוויר שנמשכת כל הזמן. השלב השלישי, צה"ל הרחיב את כניסתו הקרקעית לתוך רצועת עזה, הוא עושה את זה בצעדים מדודים, מאוד עוצמתיים, תוך התקדמות שיטתית צעד אחד צעד. אני חייב להגיד שאנחנו נותנים אמון מלא, גם בשיטה, גם בהנהגה תחת הרמטכ"ל, ואנחנו עושים זאת כל העם וכל הנהגת העם. יהיו גם צעדי המשך, אי אפשר לפרט אותם כאן, אבל אנחנו מדברים עליהם בתוך קבינט המלחמה".

"במקביל אנחנו פועלים להרתיע באופן אקטיבי את חזית הצפון, ואני חוזר ואומר לחיזבאללה - אתם תעשו את טעות חייכם אם תחליטו להתערב באופן מלא במערכה, אתם תספגו מכה שאתם לא יכולים אפילו לדמיין".

לאור דיווחים שונים על אפשרות לעסקה שתוביל לשחרור החטופים, אמר ראש הממשלה: "במקביל אנחנו ממשיכים את המאמצים לשחרר את החטופים, גם במהלך התמרון, והתמרון אפילו מייצר אפשרויות להשיג שחרור ואנחנו לא נחמיץ אותן. המערכה הזו תיקח זמן, יהיו מהמורות, יהיו קשיים, יהיו אבדות, יהיו גם הפתעות, אבל בסופה אני מבטיח לכם דבר אחד: החמאס יוכה שוק על ירך. החמאס יובס, תהיה עזה אחרת".

"לצורך זה אנחנו זקוקים לאורך רוח, אנחנו זקוקים לזמן. כדי לייצר את הזמן, אנחנו צריכים להבטיח תמיכה מדינית. אני בקשר יומיומי עם נשיא ארה"ב, הצוות שלנו מדבר עם המקבילים שלהם כל הזמן. אנחנו מבהירים שאנחנו נלחמים לא רק את המלחמה שלנו, אלא גם את המלחמה שלהם, כי אם החמאס לא יובס, אז ציר הרשע ינצח, ואם ציר הרשע ינצח - העולם החופשי יפסיד. העולם המערבי והעולם הערבי כולו יפסיד, ויהיה איום גדול על האנושות. הקרב שלנו הוא קרב על הקיום שלנו, אבל הוא קרב גם על העתיד שלהם. ובכן זהו המאמץ הראשון, המדיני, ההסברתי, וכל מי שיכול להירתם צריך לעשות זה".

היום דיווחו במצרים על כניסתם של 57 משאיות לרצועה עם סיוע הומניטרי, לאחר בדיקה ישראלית. מאז תחילת הלחימה נכנסו לעזה כ-150 משאיות סיוע. נתניהו התייחס לכך: "המאמץ השני הוא הומניטרי. גם משום שזה נכון מהותית, וגם משום שזה נכון מבחינת סיוע לכוחותינו. אנחנו מנסים לנייד את האוכלוסייה לדרום הרצועה, עשינו שם 'סייף זון - אזור בטוח, לשם אנחנו רוצים לנתב את הסיוע ההומניטרי. אנחנו עושים זאת, וגם מתאמים זאת עם ידידינו האמריקאים. זה תהליך שגם הוא לוקח זמן".

"המאמץ השלישי זה המאמץ הכלכלי, אני יודע שאתם השרים עושים עבודה גדולה. אנחנו נצטרך לעשות הרבה יותר, זה יעלה הרבה כסף וזה שיקול משני בעינינו. אנחנו נעשה מה שצריך, נעשה יותר, וחשוב גם שתציגו את הדברים שאתם עושים לציבור בצורה מסודרת. מעל הכל מה שדרוש זה איחוד כוחות. הקמנו ממשלת חירום לאומית למלחמה, העם מאוחד כרגע כפי שהוא מעולם הוא לא היה. יש רוח לחימה אצל הלוחמים, אני מבקר אותם. הם חדורים פשוט באש משום שהם מבינים שאנחנו נלחמים על הקיום שלנו, והאיחוד הזה הוא שיכריע".

תגיות:עזהחמאסבנימין נתניהוֿמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה