חדשות בארץ

ניסוי בזמן אמת: מערכת הלייזר ליירוט טילים "מגן אור" נכנסה לשימוש מבצעי

משרד הביטחון אישר לחברות המפתחות את מערכת הלייזר החדשה והמתקדמת להכניס אותה לשימוש מבצעי. המערכת תשמש כגיבוי לכיפת ברזל

מערכת "מגן אור" (צילום: חברת רפא"ל)מערכת "מגן אור" (צילום: חברת רפא"ל)
אא

משרד הביטחון אישר היום (חמישי) כי מערכת ההגנה האווירית "מגן אור" נכנסה לפעילות מבצעית במלחמת "חרבות ברזל", שנתיים לפני הזמן שנקבע לה. משרד הביטחון אישר לחברות המפתחות את מערכת הלייזר המתקדמת, המסוגלת ליירט טילים ואיומים נוספים, להשתמש בה לצד "כיפת ברזל", אך לא במקומה. בכך קידם משרד הביטחון, בזמן אמת, את הניסוי המבצעי במערכת החדשה.

"מגן אור", שנפרסה בדרום הארץ, נועדה ליירט פצצות מרגמה, רקטות ומל"טים באמצעות לייזר רב עוצמה, בעלות אפסית ובהספק בלתי מוגבל, לעומת "קלע דוד" ו"כיפת ברזל" שעלות הפעלתן יקרה. היא מסוגלת לפגוע גם ברחפנים, לרבות גלשני אוויר.

המערכת מפותחת על ידי רפאל - מערכות לחימה מתקדמות, בשיתוף אלביט מערכות ונחשבת כפורצת דרך וראשונה מסוגה בעולם. היא מיועדת לפעול בטווחים קצרים, עד כ-10 ק"מ, מתחת לסף היכולת של מערכת "כיפת ברזל".

"מגן אור" תאפשר ליירט את המטרות מעל שטח האויב ולפני חצייתן לישראל. היא מתבייתת על האובייקט באמצעות חיישן תרמי, ויורה קרן לייזר רבת עוצמה שמשמידה את הפצצה באחת משתי דרכים: על ידי כך שהיא גורמת לפצצת המרגמה להתפוצץ כשהיא עדיין באוויר; או על ידי השמדת חלקים קריטיים בפצצת המרגמה וניטרולה על מנת למנוע ממנה להתפוצץ כשהיא פוגעת בקרקע או במבנה.

תגיות:מגן אורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה