חדשות בארץ

צה"ל ביצע חיסול ממוקד ברצועה; פגיעה ישירה של טיל בבניין בפתח תקווה

צה"ל ושב"כ ממשיכים בסיכולים ממוקדים של מחבלי חמאס, והיום חוסל מפקד מערך הירי הרקטי של גזרת צפון חאן יונס. במטח לעבר גוש דן נפגע בניין מגורים בפתח תקווה, דייריו חולצו ללא פגע

תקיפה היום בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תקיפה היום בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן, חיסלו היום (חמישי) את מפקד מערך הירי הרקטי של צפון חאן יונס מטעם חמאס, חסן אל עבדאללה. במקביל חוסלו מחבלים נוספים בחמאס, לצד המשך התקיפות האוויריות בהן מושמדות תשתיות הטרור, ביניהן עמדות שיגור ומפקדות טרור.

אתמול חיסל צה"ל באותו אזור את מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של חמאס, תיסיר מבאשר, ובכך חוסלו שני בכירים שהיו האחראים על השטח בדרום הרצועה.

מבאשר שימש בעבר כמפקד הכוח הימי של ארגון הטרור והחזיק במספר תפקידים במערך ייצור אמצעי לחימה. הוא היה מקורב למוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס. בין תפקידיו היה אחראי למספר פיגועים רצחניים כנגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל לאורך השנים, ביניהם הפיגוע במכינת "עצמונה" במרץ 2002, בו נרצחו חמישה מתלמידי המכינה ונפצעו רבים נוספים; והפיגוע במוצב אורחאן ביוני 2004, בו נהרג חייל צה"ל סמ"ר רועי ניסים הי"ד ונפצעו נוספים. בנוסף, מבשאר הכווין את הפיגוע במוצב ורד ביוני 2003, והיה מעורב בפיגוע החדירה לחופי זיקים במבצע "צוק איתן".

שני מטחים לעבר גוש דן: בניין נפגע בפתח תקווה

אחר הצהריים שיגרו ארגוני הטרור מטח לעבר ערי גוש דן, השפלה ודרום השרון. מספר טילים יורטו אך טיל אחד פגע ישירות בבניין בפתח תקווה. במקום פרצה דליקה, וכוחות כיבוי אש השתלטו עליה ופינו במקביל דיירים מהדירות. לא דווח על נפגעים.

מטח נוסף שוגר לעבר השפלה, תל אביב וגוש דן בשעה שש בערב. מספר טילים יורטו. לא דווח על נפגעים. 

קודם לכן, שני מטחים שוגרו בסמוך לשעה 16:10 לעבר הערים אשקלון, אשדוד ונתיבות. שישה טילים נפלו בשטחים פתוחים, ארבע מהם באשדוד ושניים בנתיבות. לא דווח על נפגעים.

מטחי רקטות ופצצות מרגמה שוגרו גם לעבר יישובי העוטף ובגבול הצפון תקף צה"ל בירי ארטילרי מטרות של החיזבאללה. 

שר הביטחון: "זו מלחמה על הבית ואנחנו ננצח בה, זה או אנחנו או הם"

שר הביטחון יואב גלנט מסר הערב הצהרה לתקשורת והשיב לשאלות. הוא פתח את דבריו באומרו כי "זו מלחמה על הבית ואנחנו ננצח בה, זה או אנחנו או הם. אלה רגעים מכריעים. יגיעו גם שלבים נוספים במערכה. אנחנו מכינים אותם ונבצע אותם. קרה במערכה הזו משהו שלא ראינו מעולם, יש לנו למעלה מ-200 שבויים ונעדרים ואיבדנו כ-1,400 חיילים ואזרחים בקרב. כאבא, כסבא וכבן לניצולי שואה, אני מבין וכואב מאוד את המחיר הקשה מאוד של אלה שנפלו בקרב. מה שיקרה ב-75 השנים הבאות תלוי במידה רבה בהישג שננחל בקרב הזה".

במענה לשאלה בנוגע למוכנות מול החיזבאללה, השיב שר הביטחון כי "אנחנו מוכנים לכל התפתחות בצפון, אם תקרה, כוחות הקרקע מוכנים להגנה וחיל האוויר להתקפה. חיזבאללה סופג נפגעים רבים, אבל אין לנו עניין להרחיב את המלחמה".

בעניין החטופים והמגעים מול קטאר, שנחשבת לתומכת בחמאס הוסיף: "אני נחוש לעשות כל מאמץ להביא את החטופים למשפחותיהם, לצד ניצחון מוחלט במלחמה. זו חובה עליונה שלי. החזרת השבויים והנעדרים היא ערך עליון. כל ערוץ הוא אפשרי, העיקר - המטרה".

על ‏ועדת חקירה עתידית אמר שר הביטחון: "מציע לכולם להיות מרוכזים במשימה כעת".

תחת פיקוח ישראלי: משאיות נכנסות לרצועה

12 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו היום לדרום הרצועה דרך מעבר רפיח, והן כוללות מים, מזון, תרופות וציוד רפואי. מתחילת המלחמה נכנסו 74 משאיות של סיוע הומניטרי. בישראל מדגישים שכלל הציוד נבדק טרם כניסתו.

תגיות:עזהחמאסצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה