חדשות יהדות

ברוך דיין האמת: הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל

ניצחו אראלים את המצוקים: זקן ראשי הישיבות וזקן חברי מועצת גדולי התורה, הגאון ברוך מרדכי אזרחי, הלך לעולמו בבית החולים הדסה עין כרם. פרטים על מועד הלווייתו יימסרו בהמשך

  • י"א חשון התשפ"ד
הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל (צילום: דוד כהן / פלאש 90)הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

במרכז הרפואי הדסה עין כרם הלך הבוקר (חמישי) לעולמו זקן ראשי הישיבות וזקן חברי מועצת גדולה התורה, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל, והוא בן 94 בפטירתו. מאחר ובנו שוהה בחו"ל ועליו לשוב לארץ, שעת הלווייתו של הרב, שתערך מחר, יום שישי, תיקבע בהמשך היום. ההלוויה תצא מביתו בשכונת בית וגן בירושלים. 

הרב זצוק"ל אושפז בשבת שעברה בבית החולים לאחר שלא חש בטוב; מצבו הידרדר והוא הורדם והונשם. מקורביו דיווחו כי השבוע חל שיפור במצבו והוא החל לתקשר עם סביבתו, אולם אמש חלה שוב הידרדרות במצבו והבוקר נפטר.

הגרב"מ אזרחי נולד בפתח תקווה בשנת תרפ"ט, בן לגאון רבי ישראל אזרחי ולאמו הרבנית הינדא. מאז ילדותו בחר להקדיש את חייו ללימוד התורה ולהרבצת התורה. בשנות בחרותו למד בישיבת 'חברון', וברבות השנים נישא לרבנית שולמית ע"ה, בתו של משגיח הישיבה הגאון רבי מאיר חדש זצ"ל. לאחר נישואיו החל למסור שיעורים לתלמידי ישיבת 'חברון', כשבמקביל החל למסור שיעורים גם בישיבת 'כנסת חזקיהו' בכפר חסידים.

בשנת תשכ"ה הקים הרב את תנועת "בני תורה", ומשך אליו תלמידים רבים שלמדו במסגרות ישיבות תיכוניות, והמשיכו אחר כך את לימודיהם בישיבות שונות במגזר החרדי.

בשנת תשל"ו פרש מישיבת 'חברון' והקים ישיבה משלו, שנקראה על שמו של אביו - 'עטרת ישראל', בשכונת בית וגן בירושלים. לפני מספר שנים עברה הישיבה למודיעין עילית.

בשנת תשע"ב צורף הגרב"מ למועצת גדולי התורה של דגל התורה, ומאז החל להיות שותף פעיל בהנהגת המגזר הליטאי. הוא היה חבר נשיאות ועד הישיבות ומפעל הש"ס.

ראש הישיבה זצוק"ל הותיר אחריו את בנו, הרב בן ציון אזרחי, וארבע בנות הנשואות לרבנים יהושע קנל, אהרון וינר, ישעיהו גלזמן ואריאל וילנסקי.

מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, ספד: "וי לארעא דישראל דחסרא גברא רבה. שמעתי בכאב ובצער עמוק על הסתלקותו מאיתנו של שריד אחרון לדור דעה, מרן ראש הישיבה גאון ישראל, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל ראש ישיבת ׳עטרת ישראל׳, תורה אגוני מגנא ואצולי מצלא ועם ישראל איבד עמוד של תורה והגנה דווקא בימים בהם הוא זקוק להם יותר מכל. עשרות אלפי תלמידיו, למעלה משבעים שנה של הרבצת תורה, ממשיכים את מורשתו ומושפעים מתורתו ומדרכו המיוחדת, בחדוות התורה והשקיעות בלימוד שהוא היה דוגמה מהלכת לה כל ימי חייו. המקום ינחם את משפחתו הכבודה ותלמידיו הרבים, ויה״ר שיעתיר בתפילה ממקום מושבו בשמי מרום על עם ישראל הנתונים בצרה, ויקוים בנו מה שנאמר ובילע המוות לנצח ומחה ה׳ אלוקים דמעה מעל כל פנים אמן".

הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו: "יחד עם כל בית ישראל בארץ ובתפוצות אנו אבלים ומבכים מרה על הסתלקותו הבוקר של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול, רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל, אשר הנהיג את עולם הישיבות ביד רמה ממרום גילו, נשבה ארון האלוקים, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

תגיות:ברוך דיין האמתהרב ברוך מרדכי אזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה