חדשות בארץ

דובר צה"ל: "הסיוע האיראני לחמאס נמשך גם עכשיו"; טילים מעזה לאזור הכרמל ואילת

תא"ל דניאל הגרי אמר, כי איראן סייעה לחמאס במלחמה במישרין וכעת מספקת לארגון הטרור מידע מודיעיני שוטף. טילים שוגרו מעזה לשטח ישראל. נסראללה נפגש לתאום עמדות עם בכירים בחמאס ובג'יהאד

  • י' חשון התשפ"ד
נפילת רקטה בדרום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נפילת רקטה בדרום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

טילים שוגרו בצהריים (רביעי) מעזה לאזור הכרמל. אזעקות הופעלו ביישובי הסביבה ובצפון מערב עמק יזרעאל. דובר מד"א מסר כי לא דווח על נפילות או נפגעים. צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד מעזה והטיל התפוצץ באוויר.

בנוסף, אחר הצהריים שוגר טיל לעבר אילת. דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור לעבר חבל אילות, והטיל נפל בשטח פתוח. בחמאס ציינו כי מדובר בטיל ארוך טווח, מסוג "עייאש 260".

יש לציין כי לפני הצהריים, לאחר שעות רבות של שקט יחסי, שוגרו רקטות לעבר יישובי העוטף והעיר אשקלון. שני טילים נוספים נורו לעבר המרכז ונפלו בים, מול חופי בת ים וראשון לציון. לא דווח על נפגעים.

צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה, ובמקביל תקף חוליית נ"ט במרחב הר דב שניסתה לירות טילי נ"ט משטח לבנון לשטח ישראל. בצהריים תקפו כלי טיס וארטילריה של צה"ל חוליית מחבלים, שניסתה לבצע ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל, במרחב זרעית.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הבוקר הצהרה לתקשורת במהלכה אמר כי איראן סייעה לחמאס לפני המלחמה במישרין - באימונים, באספקת אמל"ח, כסף וידע טכנולוגי. לדבריו, "גם ברגעים אלה נמשך הסיוע האיראני לחמאס במודיעין ובהסתה ברשתות נגד מדינת ישראל".

הגרי הוסיף כי צה"ל תקף הלילה תשתיות של מנגנון החירום של חמאס, שהציב מחסומים שמנעו מתושבי עזה לנוע דרומה, והותקפו מאות מטרות צבאיות ושלטוניות של ארגון הטרור. בין המטרות שהושמדו: פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועמדות שיגור פצצות מרגמה וטילי נ"ט.

מנהיג החיזבאללה ובכירים בחמאס ובג'יהאד נפגשו לתאם עמדות

התקשורת הלבנונית דיווחה הבוקר כי מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, נפגש אמש עם מזכ"ל תנועת הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחלה, ועם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-ערורי. השלושה דנו בתיאומים אפשריים לגבי המשך העימותים בגבול לבנון ובעזה, ומה על הצדדים לעשות כדי "להשיג ניצחון אמיתי להתנגדות בעזה ובפלסטין".

תגיות:חמאסחיזבאללהצה"לדניאל הגרימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה